حضور نخست وزیر مالزی در تظاهرات ضدصهیونیستی در کوالالامپور

انور ابراهیم در تظاهرات ده‌ها هزار نفری حامیان فلسطین در پایتخت مالزی شرکت کرد.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و نسل کشی که اکنون تل آویو در حال انجام علیه ساکنان غزه است باعث تظاهرات گسترده در سرتاسر جهان به ویژه در کشور‌های اسلامی شده است که مالزی یکی از این کشورها است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، تظاهرات ده‌ها هزار نفری مردم مالزی با حضور انور ابراهیم، نخست وزیر این کشور همراه بود. 

انور ابراهیم در این تظاهرات با حمایت از آرمان‌های فلسطین اعلام کرد حملات وحشیانه اسرائیل به مردم غزه محکوم است و ما حمایت غرب از این موضوع را تقبیح می‌کنیم. 

رسانه‌های محلی می‌گویند تظاهرات حمایت از فلسطین در کوالالامپور بزرگترین تظاهراتی است که طی چند وقت گذشته در کشور مالزی برگزار شده است. 

نخست وزیر مالزی در جمع تظاهرکنندگان در یک استادیوم اعلام کرد: این امر گونه‌ای از دیوانگی است که اجازه دهیم مردم قتل عام شوند، کودکان کشته شوند، بیمارستان‌ها بمباران شود و مدارس ویران شود. این بالاترین نوع توحش در جهان امروز است. 

وی خاطر نشان کرد: ما دیروز، امروز و فردا در کنار مردم فلسطین بوده‌ایم و در کنار آن‌ها خواهیم ماند. متاسفانه حمایت‌های آمریکا و اروپایی‌ها باعث تقویت مواضع اسرائیل در این امر شده است. 

انور هفته گذشته اعلام کرد فشار‌های کشور‌های غربی برای محکومیت جنبش حماس را رد کرده است. وی اوایل ماه جاری میلادی با اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس به صورت تلفنی گفتگو کرده و خواستار استقرار آتش بس و بازگشایی کریدور کمک‌های بشردوستانه به غزه شده بود. 

تظاهرکنندگان در کوالالامپور هزاران پرچم فلسطین و بنر‌های مختلف در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود زنده باد فلسطین و مرگ بر اسرائیل.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار