همایش دختران حاج قاسم از امروز در شهر جیرفت آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه خواهد داشت. 

احمد بلندنظر در آیین افتتاح همایش دختران حاج قاسم در جیرفت، گفت: در دوران رژیم ستم شاهی، زنان و دختران ما در هیچ عرصه‌ای جایگاهی نداشتند و تنها درباریان از جایگاه برخوردار بودند.

او با اشاره به اینکه قبل از اسلام به زنان ظلم و ستم‌های فراوانی می‌شد، بیان کرد: اسلام به زن هویت و جایگاه بخشید و همواره حضرت خدیجه (س) در کنار پیامبر اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) در کنار حضرت علی (ع) بودند.

بیشتر بخوانید: 



فرماندار جیرفت بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، مادران فرزندان خود را از زیر قرآن رد می‌کردند و به جبهه می‌فرستادند.

او تصریح کرد: امام خمینی (ره) حضور زنان در نهضت انقلاب اسلامی را واجب می‌دانستند؛ بنابراین زنان پای به پای مردان در نهضت انقلاب حضور داشتند.

بلندنظر  با بیان اینکه در دنیای غرب به زن به عنوان یک کالا نگاه می‌کنند، تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی، زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی حضور فعال دارند.

او با بیان اینکه امروز شما دختران حاج قاسم مسیر درستی را انتخاب کرده اید، بیان کرد: امروز شما باید در مسیر بسیج قرار بگیرید که هم خیر دنیا و هم خیر آخرت در آن است

 فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شهید سلیمانی یک مکتب بود، بیان کرد: حاج قاسم، گوش به فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود و در دفاع مقدس، حضور پررنگی داشت و پس از اتمام جنگ، وارد سپاه قدس شد و حضور ایشان باعث تغییر و تحول بسیار زیادی در جبهه مقاومت شد. 

وی گفت: شهید سلیمانی پس از امام راحل، تنها شخصیتی است که تشییع جنازه اش با حضور خیل عظیمی از مردم برگزار شد.

همایش دختران حاج قاسم از امروز دز شهر جیرفت آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه خواهد داشت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار