وزارت دفاع آمریکا از ارسال سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

آمریکا متحد بسیار نزدیک رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود به طوری که واشنگتن از ابتدای دور جدید توحش تل آویو علیه مردم غزه و کشتار فلسطینیان به طور تمام قد در کنار این رژیم منحوس ایستاده است. ارسال کمک‌های نظامی بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای حمایت از تل آویو محسوب می‌شود. 

به گزارش تله تریدر، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (دوشنبه) به رسانه‌ها اعلام کرد آمریکا سامانه‌های دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین را به اسراییل فرستاده است، اما این محموله کمک‌های تسلیحاتی هنوز در راه بوده و به تل آویو نرسیده است. 

وی با اشاره به کمک‌های گسترده آمریکا به متحد نزدیک خود، خاطر نشان کرد: کمک‌های اهدایی ما به اسراییل به طور روزانه به تل آویو می‌رسد. محموله جدید نظامی علاوه بر سامانه‌های دفاع موشکی، حاوی مهمات از جمله تسلیحات هدایت شونده دقیق است. 

آمریکا پیش‌تر برای دفاع از متحد خود از استقرار ۹۰۰ نظامی در خاورمیانه برای ایجاد بازدارندگی خبر داده بود. 

در خبری دیگر، متئو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد اولویت نخست واشنگتن آزادسازی اسرا از دست جنبش حماس است. 

وی افزود: ما به طور دائمی در حال تلاش برای آزادسازی اسرای آمریکایی در بند جنبش حماس هستیم. هیچ اولویتی بالاتر از این موضوع برای شخص جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار