از زمان بازگشایی گذرگاه رفح، اتباع خارجی و مجروحان در حال خروج از غزه هستند.

مرز رفح که تنها مرز زمینی میان غزه و مصر محسوب می‌شود در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان و مخالفت‌های رژیم صهیونیستی در نهایت برای عبور شهروندان غیرنظامی باز شد. همین امر خروج اتباع خارجی و شماری از زخمی‌ها از نوار غزه را درپی داشت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع مصری و یک مقام ارشد فلسطینی که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند دستکم ۳۲۰ تبعه خارجی و برخی از مجروحان نوار غزه را از طریق مرز رفح ترک کردند. 

منابع آگاه می‌گویند: براساس توافق صورت گرفته میان جنبش حماس، مصر، و رژیم صهیونیستی، قرار است ۸۱ مجروح و لیستی شامل ۵۰۰ تن از اتباع خارجی طی روز‌های آتی از طریق مرز رفح نوار غزه را ترک کنند. 

یک دیپلمات مصری اعلام کرد: براساس برنامه قاهره، ۷ هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی طی ۲ هفته آتی غزه را ترک خواهند کرد. فرودگاه آلاریش آماده خارج ساختن این افراد از مصر به کشور‌های دیگر است. نخستین گروه از خروجیان از غزه با اتوبوس به قاهره منتقل و از آنجا به فرودگاه اعزام می‌شوند. 

یک مقام فلسطینی امروز از انتقال اتباع خارجی با ۶ اتوبوس از غزه به طرف مصر خبر داد. منابع مصری از بازدید امنیتی اتوبوس‌ها و بررسی تابعیت این افراد در خاک این کشور خبر داد. 

در عین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از تمامی شهروندان آمریکایی در غزه خواست همین امروز از گذرگاه رفح عبور کرده و منطقه را ترک کنند. 

تا ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی ۷۶ مجروح و ۳۳۵ تبعه خارجی غزه را ترک کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار