پوتین: برخی از تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین از افغانستان سردرآورده است

رئیس جمهور روسیه از قاچاق تسلیحات اهدایی به اوکراین و ورود آن‌ها به خاورمیانه خبر داد.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ که جنگ اوکراین آغاز شد، ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات نظامی پیشرفته را به کی یف تحویل دادند. با این حال، برخی دولت‌ها همانند رژیم صهیونیستی از بیم آنکه این تسلیحات از اوکراین خارج شود از ارسال کمک‌های نظامی به این کشور اجتناب کردند. اکنون شواهد حاکی از وقوع این رخداد است. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد تسلیحاتی که برخی کشور‌های غربی به اوکراین داده بودند اکنون به صورت قاچاق تسلیحات وارد خاورمیانه شده و به گروه طالبان در افغانستان فروخته شده است. 

پوتین در این باره افزود: حالا آن‌ها می‌گویند تسلیحات از اوکراین وارد خاورمیانه شده است. بدیهی است که چنین اتفاقی رخ دهد، زیرا این تسلیحات فروخته شده است. این تسلیحات به طالبان فروخته شده و از افغانستان به مکان‌های دیگر منتقل شده است. 

رویترز در این باره می‌نویسد: اوکراین می‌گوید کنترل جدی بر تسلیحات اهدایی دارد، اما برخی مقامات امنیتی غربی نگرانی خود را درباره قاچاق این تسلیحات به کشور‌های دیگر ابراز داشته اند. آمریکا نیز در این موضوع از کی یف خواسته است تلاش بیشتری برای مقابله با فساد کند. 

رئیس پلیس بین الملل (اینترپل) ژوئن ۲۰۲۲ هشدار داد برخی تسلیحات ارسالی به اوکراین می‌تواند به دست گروه‌های تبهکار بین المللی بیافتد. 

هشت کشور غربی به رهبری آمریکا در مجموع ۹۰ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده اند و قاچاق حتی بخش کوچکی از این حجم گسترده تسلیحات می‌تواند خطرناک باشد. 

واشنگتن به تنهایی تاکنون ۱۶۰ توپ ۱۵۵ میلی متری هویتزر، ۱۰۹ ماشین جنگی بردلی، و بیش از ۱۱۱ میلیون مهمات اسلحه‌های سبک به اوکراین ارسال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار