قانون‌گذاران اسلواکی به توقف کمک به اوکراین رای دادند

پارلمان اسلواکی امروز سه شنبه به پیشنهاد دولت برای توقف کمک‌های نظامی به اوکراین رای مثبت داد.

پیشتر، دولت اسلواکی در بیانیه اعلام کرد «با پیشنهاد انتقال کمک نظامی به اوکراین موافق نیست.» هیئت وزیران دولت قبلی اسلواکی پیشنهاد داده بود که ۴۰.۳ میلیون یورو به کی یف برای رفع نیاز‌های نظامی و خرید مهمات اختصاص دهد. با پیروزی حزب رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی مخالفت‌ها با ارسال کمک نظامی به اوکراین در این کشور آغاز شد.

فیکو، پس از پیروزی در انتخابات این کشور در ماه سپتامبر و تشکیل دولت در ماه اکتبر، متعهد شد که ارائه تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید «خود را از تامین کننده تسلیحات به صلح طلبان تبدیل کند.»

در زمان دولت قبلی، اسلواکی ۱۳ بسته کمکی به ارزش کل ۶۷۱ میلیون یورو به اوکراین اعطا کرد.

جنگ اوکراین نخستین جنگ همه جانبه یک کشور علیه کشوری دیگر در قاره اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ محسوب می‌شود. مقامات اروپایی که زمانی این قاره را باغ سبزی آرام تشبیه کرده بودند از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ سیل کمک‌های گسترده تسلیحاتی و مالی خود را روانه کی یف ساختند؛ کمک‌هایی که همچنان ادامه دارد. پیشتر اروپا از طرحی رونمایی کرد که طبق آن قرار است اتحادیه اروپا سالانه ۵ میلیارد یورو کمک تسلیحاتی به اوکراین به منظور مقابله با حمله روسیه ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار