آموزش بیش از ۲۰ هزار دانش آموز قمی در هنرستان‌های استان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۳۴۴ دانش آموز دختر و پسر در هنرستان‌های استان مشغول حرفه آموزی و تحصیل هستند.

نادر کریمی بیرانوند، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم با اشاره به تحصیل ۲۰ هزار و ۳۴۴ دانش آموز قمی در هنرستان‌های استان، گفت: از این تعداد هنرجو ۱۱ هزار و ۸۵ نفر پسر و ۹ هزار و ۲۵۹ نفر دختر هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۱۸ هزار و ۴۶۶ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کردند، افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته یک‌هزار و ۸۷۸ نفر افزایش یافته‌است.

کریمی گفت: بر این اساس ۴۰.۳۴ درصد دانش آموزان این استان در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

او درخصوص تجهیز هنرستان‌های قم گفت: پارسال از محل اعتبارات تملک دارایی نزدیک به ۱۷۰ میلیارد ریال تجهیزات بین هنرستان‌های استان توزیع شد.

کریمی گفت: استان قم دارای ۸۱ هنرستان می‌باشد که دانش آموزان در چهار زمینه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم همچنین گفت: هم اینک سه هنرستان درحال ساخت در استان وجود دارد که دو مرکز آن در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

کریمی درخصوص لزوم آموزش‌های لازم به دبیران هنرستان‌های فنی گفت: تشکیل کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای دبیران و برپایی اردو‌های راهیان پیشرفت برای آشنایی هنرجویان از کارخانجات و صنایع داستان از برنامه‌هایی است که در سال تحصیلی جاری درحال اجراست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم همچنین با بیان اینکه طبق پژوهش‌های به عمل آمده ۸۰ درصد فارغ التحصیلان هنرستان‌ها یا ادامه تحصیل داده و یا جذب بازار کار می‌شوند، افزود: به منظور مشارکت بخش خصوص در آموزش درمحیط‌های واقعی کار و یا اجرای کارآموزی و کارورزی در واحد‌های صنعتی و تولیدی، تفاهم نامه‌ای با شرکت‌ها و کارخانجات و صنایع استان در شهرک‌های صنعتی به امضا رسید که سال تحصیلی گذشته ۲ هزار نفر از هنرجویان در قالب راهیان پیشرفت از کارخانجات بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار