مقامات آمریکایی در خصوص گسترش جنگ به مناطق جنوبی نوار غزه هشدار دادند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که اسرائیل باید از آنچه در شمال غزه رخ داده درس بگیرد و واشنگتن اجازه آوارگی ساکنان جنوب نوار غزه را نخواهد داد.

یدیعوت آحارونوت با اشاره به صحبت‌هایی مقامات اسرائیل از قصدشان برای از سرگیری جنگ با حماس و گروه‌های فلسطینی در شمال و جنوب نوار غزه، نوشت: مقامات ارشد کاخ سفید توضیح دادند که اسرائیل باید از عملیات زمینی در شمال نوار غزه «درس بگیرد» و تا زمانی که نتواند ایمنی غیرنظامیان در جنوب نوار غزه را تامین کند حق عملیات نظامی در این منطقه را ندارد.

به گفته مقامات کاخ سفید، دولت بایدن اجازه نخواهد داد «میزان جابجایی که در شمال نوار غزه رخ داده است در جنوب تکرار شود.» 

پیش از این جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما برای تمدید آتش بس تلاش می‌کنیم. در هر عملیات نظامی که توسط اسرائیل در جنوب نوار غزه انجام شود، باید جابجایی مردم آنجا را در نظر گرفت.

در همین حال، دیروز سه‌شنبه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که رفتن به مسیر جنگ به منزله دادن آنچه حماس می‌خواهد است، گفت: ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیروز سه شنبه گفت آمریکایی‌ها نمی‌خواستند ما وارد عملیات زمینی در غزه یا وارد مجتمع پزشکی شفا شویم، «اما ما خواستیم».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
درس بزرگ احمق به ریسس و ارباب احمقش بر گشته سگ هار البته اون هم هاری داره گازش گرفته قبلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
حیوان درنده از درندگیش درس نمیگیره باید نابود بشه
آخرین اخبار