رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از افتتاح بزرگترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشور با اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان خبر داد.

 صلاح الدین بویا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بزودی در آستانه دومین سفر استانی رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان بزرگترین بیمارستان مادر و کودک کشور با ۱۲۰ تخت بستری، بیش از ۶ هزار مترمربع مساحت در۲ طبقه در ایرانشهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با بهره‌برداری از این مرکز می‌توان گام بزرگی در حوزه ارتقای شاخص درمان در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان برداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تاکید کرد: تکمیل بزرگترین بیمارستان مادر و کودک این منطقه تحولی عظیم در حوزه درمان جنوب شرق کشور ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بیمارستان مادر و کودک شهرستان ایرانشهر پس از بهره‌برداری مرکز پایلوت سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

بویا گفت: راه‌اندازی این مرکز درمانی در ایرانشهر باعث افزایش شاخص‌های کیفی در حوزه زنان و زایمان، کودکان و سلامت مادران باردار کشور و جنوب شرق خواهد شد.

وی اظهار کرد: از سال ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به عنوان سومین دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان فعالیت خود را با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان جنوب استان آغاز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: پروژه مرکز ام‌آرآی و سی تی آنژیوگرافی در بیمارستان خاتم این شهرستان از دیگر طرح‌های در دست اجراست، این پروژه احیا از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفته و در ۱۰ ماه گذشته کارگاه‌های آن تعطیل بود؛ اما با حمایت وزارت بهداشت توانستیم با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد کار را پیش ببریم به نحوی که تا هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: موضوع نیروی انسانی پروژه مرکز ام‌آرآی بیمارستان خاتم ایرانشهر نیز از طریق برگزاری آزمون استخدامی تأمین شده اما موضوع نیروهای پشتیبانی و خدماتی آن مانده که دستورات لازم پیرامون این موضوع نیز در دست اقدام است.

 بویا گفت: از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح سلامت وزارت بهداشت در کشور حدود ۵۰۲ پروژه عمرانی بهداشت درمان؛ یعنی حدود ۲۵ درصد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است و این حجم عظیمی از اعتبارات و وقت را می‌طلبد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار