درگیری در اوکراین به دومین زمستان نزدیک می‌شود:

غبار خستگی سربازان بر چشم‌انداز جنگ

رویترز در گزارشی می‌نویسد سربازان اوکراینی پس از ۲۱ ماه درگیری و در آستانه دومین زمستان جنگ اذعان می‌کنند که خسته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در خصوص ادامه روند جنگ اوکراین می‌نویسد: «جنگ اوکراین که بزرگ‌ترین درگیری در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، با گذشت بیش از ۲۱ ماه از آغاز همچنان ادامه دارد و هیچ چشم‌اندازی برای پایان آن دیده نمی‌شود». 

رویترز در ادامه می‌نویسد: «سربازان اوکراینی که در سنگر‌های یخ زده زندگی می‌کنند، اذعان می‌کنند که از نزدیک شدن به دومین زمستان در جنگ خسته شده‌اند. آن هم یک جنگ تمام عیار با ابرقدرتی غنی از منابع و مجهز به سلاح هسته‌ای که بیش از سه برابر جمعیت اوکراین دارد». 

به گزارش رویترز اوکراینی‌ها می‌دانند که با انحراف توجه جهان به جنگ در غزه، کار برایشان سخت‌تر خواهد شد. در حال حاضر نیرو‌های روسیه حدود ۱۷.۵ درصد از اوکراین را اشغال کرده‌اند، تا حد زیادی در برابر ضد حمله این کشور مقاومت کرده‌اند و دوباره در شرق در حال حمله هستند. 

برخلاف روحیه سرزنده کی‌یف در سال گذشته، اکنون چشم‌انداز جنگ «تیره» به نظر می‌رسد. تاکنون صد‌ها هزار نفر در این جنگ کشته یا زخمی شده‌اند. شهرها، شهرک‌ها و روستا‌های اوکراین ویران شده، میلیون‌ها نفر خانه‌های خود را ترک کرده و برخی دیگر در مناطق تصرف شده زندگی می‌کنند.

در آمریکا، جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آماده می‌شود و پیروزی اوکراین را به عنوان هدف سیاست خارجی خود معرفی کرده است. اما در همین حال، سرنوشت بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری پیشنهادی بایدن به دلیل مخالفت برخی جمهوری‌خواهان نامشخص است. در اتحادیه اروپا نیز پیشنهاد کمک نظامی ۴ ساله به ارزش ۲۰ میلیارد یورو با مقاومت برخی از اعضای این بلوک مواجه شده است.

اولکسی تیلنکو، یک شهروند اوکراینی که زمانی امیدوار بود تا پایان سال ۲۰۲۳ جنگ تمام شود اکنون می‌گوید: «همه خسته‌اند. سربازان خسته هستند، قربانیان خسته هستند، آوارگان داخلی خسته هستند. اما هیچ راهی وجود ندارد ... امیدواریم که کار آسان‌تر شود و خواهیم دید که جنگ چگونه پیش خواهد رفت».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
آمریکا مواجبتون رو بیشتر میکنه تا خستگیتون در بره و بیشتر براش جون فشانی کنید
آخرین اخبار