رونمایی روسیه از ۲ زیردریایی هسته‌ای در حضور پوتین

رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) طی مراسمی به طور رسمی ۲ زیردریایی هسته‌ای را وارد مدار خدمت کرد.  

جنگ اوکراین که در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد و هم اینک نیز ادامه دارد گرچه هزینه‌های سنگینی را بر مسکو تحمیل کرد، اما روسیه اکنون بار دیگر به این باور رسیده است که برای مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب به ویژه گسترش ناتو به مرز‌های خود چاره‌ای جز تقویت بنیه نظامی ندارد. از این رو، مسکو سرمایه گذاری‌های خود در این حوزه را افزایش داده است. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) طی مراسمی به طور رسمی ۲ زیردریایی هسته‌ای را وارد مدار خدمت کرد. 

طی مراسمی که از سوی نیروی دریایی روسیه برگزار شد، ۲ زیردریایی هسته‌ای به نام‌های امپراطور الکساندر سوم و کراسنویارسک با حضور پوتین به عنوان فرمانده کل قوا به ارتش این کشور تحویل داده شد. 

رئیس جمهور روسیه در سخنان خود در این مراسم، تاکید کرد: دو زیردریایی جدید هسته‌ای که امروز وارد چرخه خدمت شدند وارد ناوگان دریایی روسیه در اقیانوس آرام خواهند شد. 

وی در ادامه با اشاره به خصومت‌های دشمنان روسیه و ضرورت آمادگی نظامی کشور خاطر نشان کرد: مسکو به دنبال تقویت ناوگان دریایی نظامی خود است و این کار را با افزایش تولیدات دریایی و نیز به‌روزرسانی ناوگان فعلی انجام خواهد داد. 

پوتین در پایان از برنامه روسیه به منظور تولید ۳ ناو استراتژیک کلاس Borei-A حامل موشک‌های بالستیک در سال‌های آینده خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روسیه فهمیده اگه نجنبه کارش تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
اما این اکراین هستش که با کاسه گدایی گرفتن پیش حکام عرب و غرب و آمریکایی ها داره نشون میده که اکراین خیلی وقته به گدایی افتاده و کارش تموم شده
آخرین اخبار