وقوع فاجعه تمام عیار در بیمارستان‌های غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه ۲۶۰ درصد است که به معنی فاجعه تمام عیار است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد سه‌شنبه گفت: «صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها، پرسنل پزشکی و حدود ۸ هزار مجروح که نیاز به عمل فوری دارند، حمله می‌کنند».

سرپرست این وزارتخانه به شبکه «الجزیره» توضیح داد: «حدود ۶۰۰ بیمار از جمله ۴۱۳ زخمی تاکنون از گذرگاه رفح برای مداوا در خارج از نوار غزه اعزام شده‌اند».

وی درباره وضعیت وخیم نظام درمانی در نوار غزه هشدار داد: «ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه ۲۶۰ درصد است که به معنی فاجعه تمام عیار است».

این مقام فلسطینی ادامه داد: «۳ کودک در اثر کمبود اکسیژن در بیمارستان کمال عدوان جان خود را از دست دادند و ۱۲ کودک در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶ نوزاد نارس داریم».

سرپرست وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: «مراکز پزشکی در شمال فقط کمک‌های اولیه را ارائه می‌کنند و موارد بحرانی را به بیمارستان باپتیست ارجاع می‌دهند».

به گفته مقام‌های بهداشتی غزه، از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به این سو ۱۸۰۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۹۲۲۹ نفر دیگر در حملات بی امان هوایی و زمینی به این منطقه مجروح شده‌اند.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۳۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
اقدامات صهیونیست‌ها جنایتکار و آمریکا جنایکار از 15 مهر ماه تاکنون در غزه مصداق جنایت جنگی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
تمام بیمارا و مجروحای غزه باید تخلیه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
درود بی پایان بر کودکان مقاومت غزه که دانشگاه جدید خون بر شمشیر را در غزه کناره باختری وخلاصه در فلسطین اشغالی احداث کرده ودانشجو میپذیرد شرایط ورود به این دانشگاه فقط مرگ بر اسرائیل صهیونیسم یهودی ودوستان هم فکرش سه مرتبه مداوم
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۰:۴۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : تنها راه مقاومت اسلامی فلسطین و مقاومت اسلامی سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص مقابله به مثل و قصاص است در مقابله با رژیم صهیونیستی باید بیمارستانها کنیسها و دیگر اماکن عمومی صهیونیستها را زیر آتش سخت سنگین موشکهای مختلف سبک سنگین خودتان قرار دهید تا زمانی که دست از جرم جنایات جنگیشان بر علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین بردارند و از فلسطین فرار کنند بروند و فلسطین تمام کمال آزاد شود در تمامی منطق دریایی و زمینی و هوایی و اقتصادی سیاسی نظامی فرهنگی تفریحی گردشگری باید محاصره را بر صهیونیستها تنگ تنگتر کنید و تنها راه فرارشان از کشور فلسطین را باز بگذارید تا شبانه روز فوج فوج فرار کنند و فلسطین را خالی کنند گورشان را گم کنند بروند و آن صهیونیستها هم که بر ماندن پافشاری می کنند سقطشان کنید به زباله دان تاریخ بشریت ملعونین کافرین فراعنه خبیث جن انس جهنم اسفل سافلین پرتشان کنید . پیروزی و فتح بزرگ بسیار نزدیک شده است مقاومت جانانه شبانه روزی کنید کارشان تمام است مستمر و شبانه روزی برشان یورش حمله برید که صبح فتح ظفر بسیار نزدیک شده است آنقدر نزدیک است که هیچ جای یاس تا امیدی خستگی نیست در شور پر تلاش مقاومت سخت سنگین کنید که اجر پاداش بسیار عظیم بزرگ دنیا آخرت در انتظارشان است . والسلام و صلوات التماس دعا و من الله التوفیق . اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی غربی . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
غم انكيز و شكفت اور براي دنياي مدعي مدافع حقوق بشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
اون 10 میلیون نفرپس کجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل ننگت باد نتانیاهو مرگت باد
آخرین اخبار