سردشت در سومین روز متوالی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با ۳۵ میلی‌متر بارندگی طی شبانه‌روز گذشته برای سومین روز متوالی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی لقب گرفت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بسیاری از شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی شاهد بارش باران بودیم که بیشترین مقدار آن در سردشت ثبت شد و بارش‌ها در پیرانشهر ۳۳.۷ میلی‌متر، در اشنویه ۲۱.۵ میلی‌متر، مهاباد ۶ میلی‌متر، شاهین‌دژ چهار میلی‌متر، نقده سه میلی‌متر و بوکان یک میلی‌متر بود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه بارشی با وزش باد شدید همراه بود و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در پیرانشهر ۹۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و سرعت باد در اشنویه ۷۶ نیز به کیلومتر بر ساعت رسید.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به تداوم بارش‌ها تا آخر وقت امروز، دوشنبه افزود: فعالیت این سامانه به صورت بارش برف و باران و وزش باد شدید تا فردا در منطقه تداوم خواهد داشت.

محمدپور ادامه داد: با خروج این سامانه از روز دوشنبه حداقل دمای هوای استان به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته خوی با حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و چالدران با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۶ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.