۲۵۰ هکتار از شهر سردشت بافت فرسوده است

سرپرست شهرداری سردشت گفت: ۲۵۰ هکتار از مساحت این شهر محدوده بافت فرسوده، سکونتگاه غیررسمی و بافت تاریخی قابل احیا است.

ارسلان پناهی سرپرست شهرداری سردشت گفت: بر اساس مطالعات مصوب بافت فرسوده از مجموع ۳۶۰ هکتار این شهر مساحتی بالغ بر ۷۰ درصد شامل بافت فرسوده بوده که با توجه به این ارقام، نیازمند نگاه ویژه به حوزه بازآفرینی شهری هستیم.

وی اضافه کرد: برنامه چهار ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده درسردشت تدوین شده و هم اکنون نوسازی ۲ هزار و ۹۴ واحد در همین محدوده در دست اقدام است.

سرپرست شهرداری سردشت افزود: طرح بسته‌های تشویقی شامل اعطای تسهیلات پنج میلیارد ریال با نرخ ۱۸ درصد برای هر واحد، تراکم اضافی، ۱۲۰ متر تصویب برای حد نصاب تفکیکی، تصویب ۱۵ متر برای پارکینگ و تخفیفات برای صدور پروانه و نقشه نظام مهندسی اجرا در محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان به مرحله اجرایی وارد شده است.

به گفته پناهی، برای رفع مشکلات نیازمند تبادل نظر، همفکری و همراهی است و تمامی دستگاه‌های عضو ستاد در راستای توانمندسازی و بازآفرینی پایدار مناطق شهری موظف به اعلام برنامه‌ها و اقدامات خود به صورت ماهانه به دبیرخانه ستاد باز آفرینی شهری واقع در شهرداری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.