نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سنت‌های حوزوی محصول تجربیات ممتد در حوزه‌های علمیه است و اگر می‌خواهیم کیفیت‌بخشی امورات در حوزه‌های علمیه را دنبال کنیم باید به این جهت توجه‌ داشته باشیم.

  آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار کادر اجرایی و اساتید حوزه علمیه سفیران زاهدان اظهار داشت: در شورای مدرسه باید چند تن از اساتید نیز حضور داشته باشند، چرا که در مواقعی نگاه اجرایی مسئولان مدرسه بر سایر جنبه‌ها غلبه می‌کند و حضور چند تن از اساتید با نگاه جامع در شورای مدرسه منجر به توازن کار خواهد بود.

وی افزود: برنامه در نظر گرفته شده برای حوزه علمیه سفیران اگر به خوبی اجرا شود در امر تبلیغ کارآمد‌تر از دوره بلند‌مدت حوزه خواهد بود و باید تمام تلاش خود را در راستای اجرای درست برنامه به کار بگیرید.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم بهره‌گیری از سنت‌های ارزشمند حوزوی تأکید و بیان کرد: سنت‌های حوزوی محصول تجربیات ممتد در حوزه‌های علمیه است و اگر می‌خواهیم کیفیت‌بخشی امورات را دنبال کنیم باید به این جهت توجه‌ داشته باشیم.

محامی بر لزوم سخت‌گیری در مسائل علمی و آموزشی تاکید کرد و گفت: سیاست کلی در حوزه‌های علمی کیفیت‌گرایی است و هدف از حضور طلاب در حوزه‌های علمیه رشد علمی است نه صرفاً ارائه مدرک و در مسائل آموزشی و فعالیت‌های علمی نباید به طلاب آسان گرفته شود. باید طلاب محصل در حوزه علمیه سفیران را پالایش و بهترین افراد را انتخاب کنید تا سابقه حوزه علمیه سفیران درخشان باشد و افراد دیگر برای تحصیل در این مدرسه ترغیب شوند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های حوزه‌های علمیه تربیت جامع طلاب است و باید در کنار پرداختن به مسائل آموزشی به سایر محورهای اعتقادی، فکری، ایمانی، انگیزشی، اخلاقی و ... پرداخته شود، چرا که تنها رشد علمی کافی نیست و اگر طلبه ما اعتقاد و انگیزه و اخلاق مناسب نداشته باشد دیگر در جامعه تأثیرگذار نخواهد بود و در مقابل اگر فرد از سطح علمی و پژوهشی پایین تری برخوردار اما از پشتکار، انگیزه، ایمان و اخلاق بهره‌مند باشد به مراتب تأثیرگذارتر و موفق‌تر خواهد بود.

امام جمعه زاهدان گفت: در این جهت نقش اساتید و کادر آموزشی مدرسه نیز حائز اهمیت است، چرا که روحیات آن‌ها به طلاب سرایت خواهد کرد و از آن‌ها الگو خواهند گرفت و اساتید و کادر حوزه‌های علمیه هم باید به خویشتن خویش برگشته و کار را دنبال کنند تا بتوانند تأثیر مثبتی روی طلاب داشته باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار ارائه طرح و برنامه‌ با هدف رشد علمی و مهارتی طلاب شد و عنوان کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف برای رشد طلاب مورد نیاز است و در این جهت ما پشتیبانی‌های لازم را صورت خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار