زهرا ابراهیمی گفت: شهرداری زابل پیشگام توجه به نیازهای بانوان شهرستان بوده بطوریکه در ۲ سال اخیر سه پروژه مهم پارک بانوان، بازارچه فروش محصولات و گرمخانه را به ثمر رسانده است.

 زهرا ابراهیمی در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر زابل گفت: اقدامات مثبت شهرداری زابل در زمینه مسائل زنان که بصورت ساخت پارک بانوان، راه‌اندازی بازارچه‌ و گرمخانه و دیگر طرح‌ها و برنامه‌های مختلف بوده در راس دستگاه‌های موفق در حوزه توجه به نیازهای قشر بانوان وخانواده قرار گرفته است.

وی گفتمان الگوی سوم زن و تثبیت جایگاه بانوی مسلمان ایرانی را از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: این گفتمان عنوان الگوی برتر برای نقش آفرینی بانوان و افزایش نرخ مشارکت در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را هدفگذاری کرده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش اصلی بانوان در اجتماع ادامه داد: مسیر پیشرفت و ترقی بانوان در اجتماع با حفظ نقش اصلی آنان که مادری و همسری است مهیا می‌شود.

وی با اهمیت برشمردن نقش نشاط اجتماعی زنان در جامعه تاکید کرد: ایجاد فضاهای اختصاصی ورزش بانوان در سال‌های اخیر با جدیت پیگیری شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: بسترسازی و تعالی حوزه بانوان از طریق کنش مردمی و شبکه سازی نیروهای مردمی امکانپذیر و در شرایط کنونی این مهم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه گسترش ورزش بانوان باعث ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و نیز ارتقای سلامت در خانواده ها و نیز باعث کاهش هزینه درمان و کاهش ناهنجاری ها می شود بر استفاده از همه ظرفیت ها برای پویایی تاکید کرد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان همچنین در جلسه با فرماندار ویژه زابل و مدیرکل آموزش و پرورش و رییس بهزیستی زابل درخصوص آسیب های اجتماعی دانش آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر پرداخت و مقرر شد جلسات ویژه این موضوع برگزار شود.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار