ارومیه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: ارومیه با ۳۳ میلی متر در کل استان و پیرانشهر با ۱۹ میلی‌متر در مناطق جنوبی بیشترین بارش را در شبانه روز گذشته به خود اختصاص دادند.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی به صورت بارش برف و باران از دیروز در منطقه آغاز شد و در این مدت شاهد بارش‌های بسیار خوبی در مناطق مختلف جنوب استان بودیم.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۸ میلی‌متر بارش در ماکو، ۱۷ میلی‌متر در اشنویه، ۱۲ میلی‌متر در سردشت، ۱۰ میلی‌متر در پلدشت، ۶ میلی‌متر در مهاباد و شاهین‌دژ، ۵ میلی‌متر در خوی و سلماس و ۴ میلی‌متر در نقده ثبت بارندگی داشتیم.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در ادامه گفت: همچنین در این مدت، بیشترین ارتفاع برف در ارومیه ۷ سانتی‌متر و در سلماس ۴ سانتی‌متر به ثبت رسید.

وی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا با خروج این سامانه بارشی افزود: این سامانه تا اواخر امروز به فعالیت خود در منطقه ادامه می‌دهد و با خروج آن به تدریج دمای هوا ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

محمدپور ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته نقده با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۶ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.