توزیع ۷۶ درصدی کودشیمیایی کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۵۸ هزار و ۸۷۰ تن انواع کود‌شیمیایی شامل ۷۶ درصد در شهر‌های جنوبی توزیع شده است.

محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی از توزیع بیش از ۵۸ هزار و ۸۷۰ تن انواع کود‌شیمیایی در شهر‌های جنوبی استان خبر داد و گفت: از این میزان ۴۶ هزار و ۶۰۵ تن مربوط به کود ازته، ۹ هزار و ۹۲۰ تن فسفاته و ۲ هزار و ۳۵۰ تن هم پتاسه بوده که توسط ۵۳ کارگزاری مجاز منطقه توزیع شده و در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس سهمیه‌بندی وزارت جهادکشاورزی امسال باید ۷۷ هزار و ۴۰۸ تن کود در جنوب استان توزیع شود که تا پایان دی ماه ۷۶ درصد این برنامه‌ریزی محقق شده است.

مظلومی عنوان کرد: تخصیص کود به کشاورزان براساس اطلاعات زمین و محصول ثبت شده در سامانه جامع پهنه بندی و از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی و با صدور حواله الکترونیکی انجام می‌شود و این سامانه امکان رصد، کنترل سریع و به روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل گیرنده را فراهم می‌کند.

شهرستان‌های جنوبی استان شامل شهر‌های نقده، اشنویه، میاندوآب، چهاربرج، باروق، بوکان، تکاب، سردشت، شاهین دژ، پیرانشهر و مهاباد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.