خودکفایی ۱۰۰ درصدی در تامین ریل پروژه‌های حمل و نقلی

مدیرعامل ریل ملی گفت: برای پروژه‌های سراسری راه آهن تا به امروز ۱۸۰ هزار تن ریل تامین کرده‌ایم و پروژه راه آهن چابهار _ زاهدان در مرحله تامین ریل است.

مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن و مدیرعامل ریل ملی در جمع خبرنگاران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص مطالبات تولید ریل از شرکت های حمل و نقلی و شرکت ساخت گفت: پیش از تولید ریل ملی، دولت برای خرید ریل از دو سال قبل از تحویل، ارز خرید ریل را پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر  شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یک همت به مجموعه ذوب آهن بدهکار است و قرار بر این بوده که این مطالبات ذوب آهن با بدهی‌ها به تامین اجتماعی، گاز و ... تهاتر شود.

۱۸۰ هزار تن ریل به شرکت ساخت تحویل داده ایم

وی با بیان اینکه تاکنون ١٨٠ هزار تن ریل به شرکت ساخت برای راه آهن سراسری و همچنین مترو تحویل داده‌ایم، تاکید کرد: ریل مورد نیاز پروژه راه‌آهن چابهار -زاهدان را تامین می‌کنیم.

کوهی تاکید کرد:  تولید ریل با آلیاژ سخت را در دستور کار قرار دادیم و تاکنون ٢٩٠ تن تولید کردیم و در سال گذشته به این میزان را به متروی مشهد تحویل دادیم.

مدیرعامل ذوب آهن با اعلام آمادگی برای ساخت زنجیره تولید تجهیزات مورد نیاز راه آهن در داخل کشور گفت: بیش از ٩۵ درصد قطعات و تجهیزات راه آهن سراسری و متروی کلانشهرها در داخل کشور قابل اجرا و ساخت است و امسال جشن خودکفایی در آن حوزه را می‌گیریم.

کوهی با اشاره به کیفیت ریل تولید شده در ایران افزود: خریدار ریل ملی مجموعه راه‌آهن و مترو هستند که مشاوران خارجی فنی دارند و ممیزی سختی در این حوزه انجام می‌شود و کیفیت ریل ملی را ضمانت می‌کنیم.

مدیرعامل تولید ریل ملی یادآور شد: در حال حاضر ریل ملی  در راه‌آهن همدان- سنندج، پرند- تجریش و تبریز- میانه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: داخل کشور هر میزان ریل ملی بخواهد آن را تولید می‌کنیم و اولویت ما تامین نیاز داخل است اما برای صادرات پیشنهادات و مذاکرات با کشورهای همسایه داریم. 

مدیرعامل ذوب آهن افزود: ریلی ملی با استانداردهای جهانی با تکنولوژی آلمان ساخته می‌شود.

برچسب ها: حمل ونقل ، تولید ریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار