از برداشت تا صادرات عدس الملک در شهرستان کازرون + فیلم و تصاویر

هماهنگ کننده امور مدیریت جهاد کشاورزی کازرون از برداشت عدس الملک در این شهرستان خبر داد و گفت: این محصول بعد از بسته بندی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

صابر پرویزی هماهنگ کننده امور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به برداشت عدس الملک در بخش خشت و کنارتخته این شهرستان، اظهار کرد: گیاه دارویی عدس الملک در ابتدای پاییز در سطح ۳ هکتار در شهرستان کازرون بخش خشت و کنارتخته روستای بورکی کشت شده است.

او بیان کرد: این گیاه در شرایط دیم کشت می‌شود و در صورت نبود بارندگی مناسب، آبیاری تکمیلی جهت رفع نیاز آبی گیاه انجام می‌گیرد. 

پرویزی گفت: پیش بینی می‌شود از این سطح (۳ هکتار) حدود ۵ تن بذر برداشت شود که در نهایت بعد از بسته بندی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

هماهنگ کننده امور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: به منظور تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی، با هدف افزایش بهره وری از منابع آبی، کاشت عدس الملک با نیاز آبی کم و تحمل و مقاومت بالا نسبت به تنش‌های محیطی و عوامل خسارت زا اقتصادی است.

 پناه کارشناس مسول باغبانی نیز گفت: عدس تلخ (عدس الملک) گیاهی از خانواده بقولات و بومی ایران است.

او بیان کرد: این گیاه علفی، یک ساله با ساقه‌های چوبی و گل‌های زرد رنگ است و هر میوه ۳ تا ۱۰ عدد بذر دارد.

مسعود دهقانی تولید کننده عدس تلخ هم گفت: این کشت در تناوب با گندم انجام می‌گیرد و باعث سلامت و حاصلخیزی خاک می‌شود و یکی از دلایل موفقیت در این کشت را استفاده از توصیه‌های فنی به موقع کارشناسان جهاد کشاورزی دانست.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار