برنامه جهانی غذا: رفح در حال سوختن است

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار استقرار آتش بس در غزه شد.

آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح از هفتم مِی عملا باعث به آتش کشیده شدن تمامی غزه و بسته شدن گذرگاه رفح، اصلی‌ترین مسیر ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه شد. اکنون در کنار بمباران گسترده مناطق مسکونی، کمبود مواد غذایی و سوخت در حال گرفتن قربانی است. 

به گزارش الجزیره، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای خواستار یک آتش بس فوری در غزه شد و هشدار داد که توانایی این نهاد برای ارائه خدمات به مردم قحطی زده غزه به سرعت در حال کاهش است. 

در این بیانیه آمده است: فلسطینیان و کودکان آواره در رفح و سرتاسر غزه به شدت فرسوده و از شرایط موجود خسته شده‌اند. با گذاشت هر ساعت و هر روز توانایی ما برای توزیع اقلام غذایی در حال به پایان رسیدن است. 

در بیانیه این سازمان تاکید شده است: رفح در حال سوختن است. ما اکنون نیازمند استقرار فوری آتش بس در این باریکه برای نجات جان غیرنظامیان هستیم. 

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که تانک‌های رژیم صهیونیستی اکنون به مرکز رفح رسیده و اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب غزه به طور مستمر از سوی تل آویو در حال بمباران است. 

سازمان آنروا نیز با صدور بیانیه‌ای از شرایط اسفناک در رفح و کمبود شدید اقلام بهداشتی و خوراکی در غزه خبر داد. بیش از یک میلیون آواره که در رفح پناه گرفته بودند اکنون برای چندمین بار به دلیل عملیات نظامی رژیم اسرائیل مجبور به یافتن پناهگاه جدید شده‌اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
با سلام، امکان حمل آب و غذا بوسیله پهپاد و فرود آن در مناطق بمباران شده را بررسی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
این یعنی سقوط بشریت به قعر دره جاهلیت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر صهیونیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
ماشالابه غیرت کشورهای عربی به جزیمن که ساکت موندن اسم‌خودشونم‌مسلمان گزاشتن فکردنیاوخوش گزرونی خودشون هستن وازدردمردم‌مظلوم‌وبی کس فلسطین خبرندارن خدایاخودت دری به روی اونابازکن‌گشایشی کن.بازم‌به غیرت کشورهای اروپایی درودبراوناکه دست ازتلاش برنداشتن
Japan
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
نیروی سپاه آزادی فلسطین در اسرع وقت با نیروهایی متشکل از تمام جهان تشکیل شود
آخرین اخبار