برنامه جهانی غذا: شرایط آوارگان فرار کرده از رفح وخیم است

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که آوارگان فلسطینی که مجبور به فرار از رفح شده‌اند در شرایط بدی به سر می‌برند.

رژیم صهیونیستی در ابتدای آغاز عملیات زمینی در غزه در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، به غیرنظامیان فلسطینی اعلام کرد که مناطق شمالی و مرکزی این باریکه را ترک کرده و در رفح به عنوان یک پناهگاه امن مستقر شوند. با این حال، این رژیم از هفتم مِی عملیات زمینی در رفح را آغاز و بیش از یک میلیون غیرنظامی را برای چندمین بار آواره کرد. 

به گزارش الجزیره، برنامه جهانی غذا از شرایط بسیار وخیم آوارگانی خبر داد که مجبور به ترک دوباره پناهگاه‌های خود در رفح به دلیل حمله ارتش رژیم صهیونیستی شده‌اند. 

این نهاد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: خانواده‌ای که از رفح در جنوب غزه مجبور به فرار شده‌اند اکنون در مناطقی مستقر هستند که به آب سالم کافی، تجهیزات پزشکی، سوخت و کمک‌های غذایی کافی دسترسی ندارند. 

در ادامه این پیام آمده است: ما اکنون برای دسترسی هر چه بیشتر مردم به منابع کمتر، مجبور شده‌ایم که جیره‌های غذایی را کاهش دهیم تا مردم بیشتری بتوانند غذا دریافت کنند. اکنون وعده‌های غذایی گرم در آشپزخانه‌های برنامه جهانی غذا برای توزیع در میان فلسطینیان در اولویت قرار دارند. 

براساس سازمان آنروا اکنون در کمال تعجب بیش از یک میلیون فلسطینی که در رفح پناه گرفته بودند مجبور به فرار از این منطقه شده‌اند. 

گذرگاه رفح، اصلی‌ترین مسیر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه به دلیل عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم ماه مِی مسدود شده و کمک‌های دریایی نیز به دلیل آسیب به اسکله موقت ساخته شده از سوی آمریکا دیگر به مردم این باریکه نمی‌رسد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار