افزایش آگاهی و دانش عمومی گام بلندی در حفظ محیط زیست است

رییس اداره امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: ۱۴۰ عنوان کتاب با موضوع محیط زیست در کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان موجود است.

 رییس اداره امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: محیط زیست جایی است که ما در آن زندگی می‌کنیم و هریک از ما نیز در طول سال‌های زندگی مان با دیدن تخریب محیط زیست اطرافمان که بیشتر آن متاثر از فعالیت‌های انسانی بوده متاثر شده و دغدغه داشته ایم.

وی افزود: مساله محیط زیست یک موضوع مهم و حیاتی است وآموزش و فرهنگ سازی، یکی از مهم‌ترین ابزار‌های ما در حوزه حفظ محیط زیست است.

 باقی زاده افزود: افزایش آگاهی و دانش عموم مردم می‌تواند گام بلندی در حفظ محیط زیست باشد. 

وی بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی که به عموم مردم در لایه‌های مختلف ارائه خدمات می‌کند، می‌تواند با ارائه آموزش و فرهنگ سازی به افزایش آگاهی عمومی در این زمینه کمک کند.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان افزود: ایران سرزمینی با تمدن است که دارای نماد‌های تمدنی، آیینی و هویتی مختلفی است تحقیق و آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با این تمدن با شکوه کشور، احساس تعلق به شهر و محل سکونت ایجاد می‌کند و پس از آن باعث تلاش بیشتر شهروندان برای حفظ محیط زیست می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از آثار کتاب خواندن این است که احساس تعلق خاطر نسبت به محل زندگی و سرزمین را در ما ایجاد می‌کند و به وجود آمدن فرهنگ شهروندی و احساس تعلق سبب می‌شود که ما نسبت به محیط زیست شهر و سرزمین مان، احساس مسئولیت بیشتری خواهیم داشت.

باقی زاده گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان با هدف فرهنگ سازی و ترویج حفظ محیط زیست، ۱۴۰ عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان نگهداری نموده و به مخاطبان عضو امانت می‌دهد.

وی بیان کرد: کتاب‌های سرگذشت داستانی محیط زیست، راهنمای عملی بازیافت، فرهنگ جامع محیط زیست، دایره المعارف محیط زیست و زندگی، تغییرات اقلیمی و پناه، با هدف آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ محیط زیست ازجمله این عناوین است که تاکنون به کتابخانه‌های عمومی تزریق شده است.

باقی زاده در پایان افزود: امیدواریم به زودی همکاری عملی بین اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره محیط زیست شهرستان در جهت گسترش همکاری‌های مشترک آموزشی انجام شود.

برچسب ها: محیط زیست ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار