فراهم شدن زمینه گردشگری تجربه محور با واگذاری اتاق‌ها و عمارت‌های تاریخی

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: واگذاری اتاق‌ها و عمارت‌های تاریخی به هنرمندان صنایع دستی موجب فراهم شدن زمینه گردشگری می‌شود.

مریم جلالی امروز درمراسم افتتاح واگذاری اتاق‌های ارگ کریم خانی به هنرمندان صنایع دستی فارس به تاثیر واگذاری اتاق‌ها و عمارت‌های تاریخی به هنرمندان صنایع دستی اشاره و عنوان کرد: براساس دستور صریح مقام عالی وزارت میراث فرهنگی و همراهی معاون این وزارتخانه، مقرر شد که خانه‌ها و ابنیه تاریخی در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گیرد.

او افزود: این مهم در ابتدا موجب حیثیت و حفظ کارایی بنا می‌شود و از آنجا که نفس هنرمندان خود نوعی مرمت محسوب می‌شود، روند تخریب بنا کندتر خواهد شد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: همچنین با اجرایی شدن این کار، بنا‌های تاریخی در پیوند با صنایع دستی جان دوباره‌ای می‌گیرند و این جان گرفتن موجب می‌شود هم شان هنرمندان حفظ و هم بنای تاریخی منتفع شود و در واقع یک رابطه برد-برد ایجاد خواهد شد.

به گفته جلالی، واگذاری اتاق‌ها و عمارت‌های تاریخی به هنرمندان صنایع دستی موجب فراهم شدن زمینه گردشگری تجربه محور برای گردشگران می‌شود.

اتاق‌های ارگ کریم خانی در شیراز به هنرمندان صنایع دستی واگذاری شد
 
او در ادامه به مثبت ارزیابی کردن واگذاری اتاق‌های ارگ تاریخی کریم خانی شیراز به هنرمندان صنایع دستی خواستار ورود هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها و دانشجویان به این اتاق‌ها شد و گفت: زنگ هنر دبیرستان‌ها در این اماکن اجرایی شود.

 در این مراسم محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز طی سخنانی گفت: واگذاری اتاق‌های ارگ کریم خانی به هنرمندان صنایع دستی در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه واگذاری این اتاق هابه هنرمندان و اساتیدی که دارای نشان درجه یک صنایع دستی هستند صورت گرفته، تاکید کرد: بی تردید صنایع دستی حمایت شود زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهم‌ترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی تولیدات فاخر آن‌ها به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: ارگ کریم‌خانی یکی از جاذبه‌های پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است و به طور حتم حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر بسزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد؛ بنابراین گزارش امروز همزمان با روز جهانی صنایع دستی و با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و هیات همراه مراسم افتتاح واگذاری اتاق‌های ارگ کریم خانی به هنرمندان صنایع دستی استان فارس برگزار شد.

گفتنی است از امروز گردشگران و بازدید کنندگان از ارک کریم خانی با حضور در این عمارت تاریخی و اتاق‌های واگذاری شده به هنرمندان با صنایع دستی، چون خاتم، صنایع چوب، دست بافت‌های داری و قلم زنی به صورت کاملا تخصصی و کارگاهی آشنا می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار