وزیر کشور دستور داد؛

حذف ساختمان مخابرات در کنار عمارت دیوانخانه شیراز

در جریان بازدید وزیر کشور از بافت تاریخی شیراز، او بر آزاد سازی عرصه تاریخی عمارت دیوانخانه در شیراز دستور داد و تاکید کرد: ساختمان‌های مزاحم به ویژه ساختمان مخابرات در این محوطه تاریخی حذف شود.

احمد وحیدی وزیر کشور در جریان بازدید از بافت تاریخی شیراز، اظهار کرد: عمارت دیوانخانه یکی از بنا‌های با ارزش تاریخی در شهر شیراز است که باید ساختمان مزاحم در کنار این بنا حذف شود.

او افزود: قبلا شهرداری برخی از بنا‌های مزاحم در این محوطه را تملک و حذف کرده است و هم اکنون باید ساختمان مخابرات در این مجموعه هم تخریب و حذف شود.

وزیر کشور با بیان اینکه با حذف و تملک ساختمان‌های مزاحم، مجموعه‌های تاریخی در بافت‌ها به یکدیگر متصل می‌شود، افزود: عمارت تاریخی دیوانخانه در دل طرح بازآفرینی محور زندیه قرار گرفته است و به طور حتم با اجرای این طرح و احیای آثار دربافت تاریخی بازآفرینی واقعی اتفاق می‌افتد.

 با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، عمارت دیوانخانه که یکی از بنا‌های دوره زندیه در شیراز است پس از ۲ دهه در نوروز امسال بازگشایی و به یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز تبدیل شد و مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است. 


بیشتر بخوانید

ماجرای تخلیه نکردن عمارت دیوانخانه وکیل از سوی شرکت مخابرات فارس چه بود؟


برچسب ها: عمارت ، تاریخی ، مخابرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار