مودی به عنوان نخست وزیر هند سوگند یاد کرد + تصاویر

نارندرا مودی برای سومین بار به عنوان نخست وزیر هند سوگند یاد کرد.

نارندرا مودی ۷۳ ساله که موفق شده برای سومین دوره متوالی به مقام نخست وزیری هند برسد، در کاخ ریاست جمهوری و در حضور هزاران تن از مقامات و مردم این کشور سوگند یاد کرد و دوران جدیدی از سیاست ائتلافی را برای این کشور آغاز کرد.

به گزارش الجزیره، در مراسم مودی  قرار است در مجموع ۷۲ وزیر سوگند یاد کنند. در این میان، حداقل ۳۲ نفر آنها در دولت‌های قبلی وزیر بوده‌اند. هزاران تن از مقامات، سران هفت کشور منطقه و برخی بازیگران سینمای هند نیز در این مراسم حضور دارند. 

مودی دومین نخست وزیر هند است که موفق می‌شود سه دوره پیاپی در این مقام باقی بماند. پیش از او فقط «جواهر لعل نهرو» از رهبران جنبش استقلال هند موفق به انجام این کار شده بود. نهرو از سال ۱۹۴۷ تا زمان مرگش در سال ۱۹۶۴ نخست وزیر هند بود. 

گفتنی است، حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا در دهه گذشته به طور کامل حکومت هند را در دست داشته است، اما این بار نتوانست پیروزی‌های قاطع قبلی خود را تکرار کند، به همین دلیل مودی مجبور شد با متحدان خود در ائتلاف ملی دموکراتیک گفتگو‌های سریع انجام دهد تا از تعداد کافی اعضای پارلمان برای تشکیل اکثریت و به دست گرفتن قدرت اطمینان حاصل کند.

نارندرا مودی

مراسم سوگند یاد کردن نخست وزیر هند

کاخ ریاست جمهوری هند

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار