حجت‌الاسلام پورمحمدی در برنامه صف اول:

فرمان ۸ ماده‌ای امام درباره حقوق متهمان با گزارش من صادر شد

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: فرمان ۸ ماده‌ای امام با گزارش من صادر شد که در آن فرمان، امام به حقوق متهمین و مردم عادی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه صف اول به بیان سوابق خود پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با آرزوی بهترین‌ها برای ملت ایران در ارتباط با سوابق خود اظهار کرد: خداراشکر که در این موقعیت حساس و در این عرصه سخت حاضر هستم و امیدوارم با لطف خدا و دعای مردم و با نیت خود و اخلاص بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: از قبل از انقلاب درگیر مسئله انقلاب بودم و در مدرسه حقانی تحت تربیت شهید بهشتی و شهید قدوسی بودم و توسط بزرگانی تربیت شدم و از برخورداری از این اساتید خوشحالم.

پورمحمدی گفت: انقلاب را از نزدیک تجربه کردیم، اما از همان روز‌ها در تحصن روحانیون در دانشگاه تهران بودم. پس از پیروزی انقلاب ماموریت‌ها را از طریق دفتر امام انجام می‌دادیم و پس از مدتی به سایر شهر‌ها اعزام شدیم تا مردم را به انقلاب آشنا کنیم و من هم به بندرعباس اعزام شدم.

وی ادامه داد: تا اوایل زمستان ۵۸ به عنوان دادستان انقلاب مسجدسلیمان و چند شهر خوزستان انتخاب شدم. مشکلاتی آن جا بود. چند ماهی نگذشته بود که جنگ آغاز شد. آن جا پیوسته بمباران هوایی داشتیم و به هر حال تا خرداد ۶۰ در خوزستان بودم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خرداد سال ۶۱ دادستان مشهد شدم و کار‌های مهمی آنجا انجام دادیم. یکی از پرونده‌های مهم آنجا این بود که حضرت امام (ره) به من عنوان کردند که گزارشی به ایشان بدهیم و آن موقع عنوان طولانی‌ترین جلسه برگزار شده با امام را من داشتم.

پورمحمدی افزود: در آن جلسه صحبت‌هایی را با امام داشتیم و آن جلسه منجر شد به فرمان ۸ ماده‌ای امام که در آن فرمان، امام به حقوق متهمین و مردم عادی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: سال ۶۶ به عنوان معاون ضدجاسوسی انتخاب شدم و پس از آن در سال ۶۹ به‌عنوان رئیس اطلاعات خارجی منسوب بودم و ۹ سال در آن منصب بودم که مدت زیادی بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: از سال ۸۰ به دفتر رهبری دعوت شدم و در مسائل گروه‌های سیاسی و اجتماعی بودم و تا سال ۸۴ که در ابتدا به‌عنوان وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد آماده شدم، اما پس از مدتی به‌عنوان وزیر کشور در این دولت به مدت ۳۳ ماه انجام وظیفه کردم.

پورمحمدی اظهار کرد: در دولت یازدهم وزیر دادگستری بودم و پس از آن در قوه قضاییه و در زمان شهید رئیسی به‌عنوان مشاور در قوه قضاییه حاضر بودم و به همین ترتیب در این سال‌ها انجام وظیفه کردم.

وی تصریح کرد: من با مسائل حقوق شهروندی و رعایت حقوق متهمین و جلوگیری از جرم‌ها آشنایی دارم. ۸ سال قاضی بودم و ۴ سال وزیر دادگستری بودم که می‌تواند به من کمک کند و در همکاری با قوا موضوع مهمی است.

پورمحمدی بیان کرد: در زمانی که معاون ضدجاسوسی بودم بزرگترین شبکه جاسوسی عراق را شناسایی کردم. سال‌های آخر جنگ خیلی آسیب دیدیم. در آن سال‌ها با عمق جنایات منافقین آشنا شدیم. خبیث‌ترین کاری که گروهی می‌تواند علیه ملت خود انجام دهد را می‌شد در جنایات منافقین دید. به اعتراف خودشان ۷۸ هزار نفر را یا کشتند و یا زخمی کردند.

تشریح جنایات منافقین

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: سال آخر جنگ ۲۳۰۰ نفر اسیر گرفتند و این‌ها همه اعترافات خود است. آن‌ها می‌خواستند در عملیات خود یک میلیون نفر را بکشند. این جنایات منافقین است.

وی ادامه داد: بزرگترین لطمه جاسوسی به آمریکایی‌ها نیز در زمان ما انجام شد که این هم اعتراف آمریکایی‌ها بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شعار من، خرد، شادی و شادمانی است.

پورمحمدی بیان کرد: اسم دولت من دولت قرار است. مدیر خادم باید با مردم خود قرار بگذارد و سر قرار خود بماند.

وی گفت: رئیس جمهور باید کشور خود را بشناسد. ما به قرار‌های خود پایبندیم و اولویت‌های ما به نیاز امروز جامعه مربوط است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اولین آن عدالت است که خواسته همه مردم است و باید این شعار انقلاب اسلامی را محقق کنیم.

پورمحمدی اظهار کرد: کشور اگر توسعه می‌خواهد باید توسعه پیدا کند و این توسعه با ثروتمند شدن مردم محقق می‌شود.

وی ادامه داد: هدف سوم قدرت است. قدرت فرهنگی و روانی و جامعه به معنی امنیت بسیار مهم است و برای ایجاد قدرت باید مراقب رعایت حقوق عامه باشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: عدالت هم قدرت را تنظیم می‌کند و هم ثروت را و همه این‌ها تنها با خردمندی صورت می‌گیرد و از این نظر شعار‌ها و اولویت‌های خود را متناسب با تجربیات متنوع خود تنظیم کردم.

پورمحمدی افزود: من در مجموع ۲۲ سال در قوه مجریه بودم و ۱۶ سال در قوه قضاییه و چند سالی هم کار‌های تحقیقاتی داشتیم.

وی درباره هماهنگی میان قوا ایجاد انسجام میان آن‌ها گفت: ما نه نظام ریاستی‌مان و نه پارلمانی‌ کشورمان کامل نیست.

موازی‌کاری در کشور داریم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: برای این کار باید عنوان کرد که کار تحزب در کشور ما بسیار پایین است. دیوان سالاری ما نیز بسیار معیوب است و پس از انقلاب هم نتوانستیم آن را سر و سامان دهیم و اولین کار ما باید سامان دادن دیوان سالاری کشورمان باشد.

پورمحمدی گفت: فکر می‌کنم یکی از ضعف‌های ما ضعف نظام دیوانی و بوروکراسی ما است و ساماندهی آن را بسیار مهم می‌دانم.

وی اظهار کرد: اکنون ناهماهنگی میان قوا مشخص است و باید آن را درست کنیم. موازی‌کاری داریم. دولت ما بزرگ شده و بهره‌وری ما کاهش پیدا کرده است. در حوزه مدنی و اداری مشکل داریم و اگر بتوانیم آن را سامان دهیم بسیاری از مشکلات را می‌توانیم حل کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: من به روشنی و شفافیت اعلام می‌کنم. من در گذشته هم گفتم با تجربه‌ای که درباره مبارزه با فساد داشتم گفتم یکی از راه‌های مبارزه با فساد شفافیت است و برای این شفافیت نیاز به دولت الکترونیک درست و حسابی دارد.

پورمحمدی تصریح کرد: اگر شفافیت و دولت الکترونیک به شکل صحیح عملی شود فساد کاهش پیدا خواهد کرد. یکی از ارکان شفاف‌سازی آزادی تبادل اطلاعات است و در این امر رسانه‌ها می‌توانند به بهترین شکل کمک کنند. این قرار را امروز می‌گذارند که مردم و رسانه‌ها آزادند هرگونه که می‌خواهند از دولت به سایرین آگاهی دهند و گزارش دهند چرا که این کار به خود دولت می‌تواند کمک کند. دولت‌ها اگر می‌خواهند رشد کنند باید از نقد حمایت کنند.

وی در ادامه گفت: من عادت دارم که با افراد قوی کار کنم؛ افراد ضعیف هیچ‌گاه در کنار من ننشستند. معتقدم باید کار را به کاردان سپرد. من مدیر جدی و قاطعی در کارم هستم و به مدیری مردمی و مردم دوست و کاربلد با هر سلیقه و گرایش نیاز دارم و به هیچ‌وجه در هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهم سلیقه حاکم شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: به‌عنوان رئیس جمهور وظیفه دارم بهترین‌ها را به مردم عرضه کنم. من در دولت اصولگرا و اصلاحات بودم. در دولت آقای احمدی‌نژاد ۲۰ استاندار را که همه اصلاحاتی بودند را به‌عنوان مشاور وزیر در کنار خود قرار دادم. هر کسی که به انقلاب و اسلام ما وفادار است باید قدردان او باشیم و انشالله سعی می‌کنم دوران حدیدی در سیستم اداری و کارشناسان ایجاد کنیم.

پورمحمدی اظهار کرد: ما حزب نداریم و در شناسایی نیرو‌ها مشکل داریم، اما چون در دولت‌ها بودم با مدیران ارشد و کارشناسان زیادی آشنایی دارم و چینش سازنده و تحول‌آفرینی در سیستم اداری خواهم داشت.

وی درباره اسامی ابینه دولت خود گفت: شرایط نام بردن گزینه‌های خود را ندارم و تا رای نیاوردیم دلیلی ندارد اعلام کنم و از طرفی باید نظرخواهی و مشورت داشته باشم.

پورمحمدی افزود: من گزارش‌گیری دقیقی از وضعیت موجود خواهم داشت تا آمار‌ها در بخش‌های مختلف مشخص شود. در ابتدای امر باید توصیفی از وضعیت فعلی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. حتما باید به‌صورت فصلی گزارش ارائه کنیم و از گزارش شکست و عدم توفیق نمی‌ترسم. صادق بودن با مردم عیب نیست اگر بگوییم اشتباه کردیم ایراد ندارد بلکه نصف راه را رفته‌ایمو

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی مردم صداقت ما را ببینند به دولت برای کسب موفقیت کمک خواهند کرد. اگر در ساختمان ریاست جمهوری مستقر شوم از همه دستگاه‌ها میخواهم آمار فعلی همه دستگاه‌ها را به من بدهند.

مذاکره با صدام

وی گفت: مردم مشکلات را درک می‌کنند و باید با آنها درست حرف بزنیم و از آنها و نخبگان کمک بخواهیم. من ۹ سال رئیس دیپلماسی پنهان کشور بودم و بخشی از منافع کشور را از این راه تامین کردیم.

پورمحمدی اظهار کرد: من دو ساعت و چهل دقیقه با صدام ملاقات کردم با وجود اینکه از او متنفر بودم. من اوج دیپلماسی قدرتمند و میدان را در آن دوره دیدم و کار فوق‌العاده‌ای انجام دادیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من در خیلی از رشته‌های مهم کشور و تکنولوزی‌های نرم توفیق داشتم، بیان کرد: اولین تجربه کارت سوخت را دارم و فکر می‌کنم بحران سوخت داریم و صد و بیست الی سی میلیون لیتر مصرف داریم. ترکیه کنار ما است و زیر بیست میلیون لیتر مصرف دارد.

وی تصریح کرد: اولین تجربه انتخابات الکترونیک را دارم. وقتی سازمان بازرسی بودم بیش از دو و هزار سیصد دستگاه را گزارش‌گیری می‌کردم. امروز اگر می‌گویم دولت الکترونیک شعار نمی‌دهم. همین الان در مرکز اسناد سه پروژه سنگین داریم و در این کار مجرب هستم و تلاش کرده‌ام.

پورمحمدی بیان کرد: کسانی قادرند کشور را اداره کنند که از دور تماشا نکرده باشند و من بیگانه از مسائل نیستم. اگر ملت من را شایسته بدانند دوران جدیدی در دیپلماسی قدرتمند تعریف می‌کنیم و از هیچ مذاکره‌ای نمی‌ترسیم و از قدرت خود برای پیشرفت در دیپلماسی و عرصه بین‌الملل استفاده می‌کنیم و از ظرفیت نیروی انسانی متفاوت از گذشته عمل خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با این اتفاقی که برای شهید رئیسی افتاد احساس می‌کنم مسئولیتی بر دوش دارم و از مردان شایسته استفاده خواهم کرد.

خبرنگاران: محمدحسین نیک‌خوی متین، فاطمه سیدی، محمد امیرحسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
اگه راست میگی کامل توضیح بده پرونده مشهد چی بود که کار به بیانیه 8 ماده ای کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
یه میلیون نفر ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1397 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی همه مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور بودن و هنوز هم هستند و تاکنون هیچ کاری و اقدامی عملی برای حل وفصل مشکلات مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند و هنوز هم نمی کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
آقای پورمحمدی !
با این حساب ، بفرمایید فرمان شکستن
حصر آبادان توسط حضرت امام ( ره)
بر اساس گزارش چه کسی بود؟!!!
او را پیدا کنید و یک مسئولیت بزرگ به او
بدهید !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
یه سوال دارم:
آقای پورمحمدی دوره احمدی نژاد که مسئول بودی و کلی کار اشتباه دیدی و در مسند قضاوت هم بودی چرا کاری نکردی؟؟؟ بعد از اون چرا هیچ کاری نکردید... در دولت های بعد از خودتون چرا سکوت کردید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
دقت کنیم

انتخابات سرنوشت ملی ما را تعیین میکند..!!
اینجا شخصی تصمیم نگیریم. لطفاً.

در شرایط حساسی که هستیم..
کارنامه عملیاتی و اجرایی (میدانی )افراد را واقعا ملاک کنیم !!!!
و
نظارت ملی و جدی
به اعمال و اجرای برنامه هایشان
در طول ریاست ایشان داشته باشیم.

بیدار باشیم
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
اوایل همه درستکاروپاک دست بودن کم کم وباگزشته زمان همه چیز عوض شد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
اینکه فلان روز من فلان حرف را زدم
اینکه چند نفر را دار زدم یا چند نفر را زندان کردم که نشد رزومه کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
از مسکن سیمرغ اسلامشهر هم بگو، هنوز بعد از بیش از ۲۰ سال بیابان هست. متولی امر شما بودی!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
کار تو نیست برو بزار اهلش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
اینجور که معلومه همه کاره تو مملکت تو بودی که به اینجا رسیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
اینقد منم منم نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
حضرت امام فرمودن از کلمهء من استفاده نکنید که من.....
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۰۱:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
ایشونو کجای دلمون بذاریم، ایشون باید مذاکره کننده خوبی باشند در دوران خودشون،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
ریس جمهور باید درتمام زمینه ها خودش کاردیده وکارشناس باشه تحصیلات شما چیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
تحصیلات بالا مهم نیست بایددلسوز باشند این همه دکتر در دستگاه نظام چه گلی برسرمردم زدنداگر رئیس جمهوردلسوز باشد باسواد زیاداست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۰:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
اگه از من میشنوی / برو به درس و بحثت برس و دنبال کار سیاسی را ول کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
مسکن سیمرغ اسلامشهر رو شما گلنگش رو در وزارت کشور زیدید، بیابان بود، هنوز هم بیابان هست.
هیات مدیره هنوز میگن با آقای پورمحمدی جلسه داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خداوند کنه اگه راست میگی موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
در کشور مکزیک به بزرگترین کارتل مواد مخدر جان یعنی آقای ال چاپو که میلیاردها دلار درآمد داره یک حبس ابد حکم داده اند و یک ۳۵ سال که به نظر من خیلی منصفانه است ولی تو کشور ما از کسی که نیم کیلو هروئین گرفتن یک ۲۵ سال و یک ۳۰ سال حبس داده اند مگر گناهش چیست؟ چرا به خانواده طرف رحم نمی‌کنند درسته کارش خیلی بده به جوانان مردم رحم نکرده ولی حکم باید جنبه تنبیهی داشته باشه نه اینکه زندگیش نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حاج اقا هر کس را بهر کاری ساختن اخه برادر عزیز شما اطمینان داری میتونی رییس جمهور بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
چقدر منم منم دارید شما ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
یارانه اضاف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
این که کارش شده نقالی و همش خاطره تعریف میکنه !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ایشونم که برنامه نداره فقط داره خاطر میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
این پورمحمدی یک هفته اس منم منم میکنه
من با صدام مذاکره کردم
من رئیس بازرسی بودم جلو فساد رو گرفتم
من جانشین وزیر اطلاعات بودم
من فلان و بیسار بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تا بورس درست نشده به هیچ کدام رای نخواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
هریک از کاندیداها اگر نمی‌توانید کشور را اداره کنید کنار بکشید بگذارید افرادی که می‌توانند بیایند و رای بیاورند برای پدر و مادر خود خیرات درست نکنید خود دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
شما بگو الان چه کاره ای.؟زمان صدام این کار کردم دوران امام خمینی این کار کردم. شما که کاندید شدی اصلا وصیت نامه سیاسی امام خواندی جلد 21صحیفه امام خمینی را خواندی توصیه های امام به مردم و سران حکومتی را خوندی یا دارین کاملا متفاوت از آن عمل می کنید. منم منم داری ها
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۸:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
سلام،

می گویند العلی مع الحق و الحق مع العلی،
این اشاره به شاخص م معیار بودن حضرت علی (ع) است،

سوال:
اگر ما مسأله را با یک موضوع به عنوان حق شروع کردیم، چرا از موضوع به شخص رسیدیم؟ این در فلسفه مهم است که هر چیزی نقش جدای خودش را داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اینم که فقط اومده خاطرات تعریف کنه و وقت ملت و بیت المال رو بگیره و وعده الکی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
جلوی صادرات و چاقاق محصولات ایرانی توسط افراد سود جو گرفته شود با تشکر
آخرین اخبار