ترودو در کنفرانس صلح اوکراین از شعار «نازی‌ها» استفاده کرد + فیلم

نخست وزیر کانادا در کنفرانس صلح اوکراین که در سوئیس برگزار شد، هنگام عکس انداختن از شعار نازی‌ها برای حمایت از اوکراین استفاده کرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در جریان یک عکس دسته جمعی در کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس، شعار نازی‌ها به نام «باندرا» را سر داد. ویدئو این شعار ترودو در پلتفرم ایکس منتشر و بسیار پر بازدید شد.

براساس گزارش آر تی، یک کلیپ ویدئویی کوتاه سیاستمداران را نشان می‌دهد که در چند ردیف برای عکس مشترک در صف ایستاده‌اند، در حالی که ترودو فریاد می‌زند: «شکوه بر اوکراین».

اولگ استپانوف، سفیر روسیه در کانادا درباره رفتار نخست وزیر کانادا در کنفرانس صلح اوکراین اعلام کرد: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا یاد کانادایی‌هایی را که به عنوان بخشی از نیروهای ضد هیتلر جنگیدند زیر پا می‌گذارد و آشکارا شعار «باندرا» سر می‌دهند.

او افزود: سفارت بار‌ها توجه مقامات کانادایی را به ماهیت نازی بودن این شعار که باندرا به تقلید از شعار هیتلر ابداع کرد، جلب کرده است، ما در این مورد علنا ​​صحبت کردیم.

سوئیس کنفرانسی در مورد اوکراین در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن در استراحتگاه بورگنستاک برگزار کرد. حدود ۸۰ کشور مشارکت خود را تایید کرده اند، با این وجود جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ رئیس جمهور چین و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد. از سویی دیگر کرملین اعلام کرد که جستجوی راهی برای خروج از وضعیت کنونی اوکراین بدون مشارکت روسیه کاملا غیرمنطقی و بی فایده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار