معاون امور جوانان وزارت ورزش در یزد مطرح کرد؛

اوقات فراغت، دغدغه ۱۶ میلیون دانش آموز

کلهر گفت: ۱۶ میلیون دانش آموز دغدغه اوقات فراغت خود دارد و وظیفه ما شناسایی و ایجاد ظرفیت فراغتی است.

سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست با روسا و کارشناسان حوزه جوانان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان یزد ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر گفت: کار و رسالت ما ایجاد اشتغال و فراهم کردن مسکن و ازدواج جوانان نیست بلکه کار ما ستادی است به این معنی که باید نقشه راه ترسیم کرده و ماموریت‌ها مشخص کنیم. 

وی افزود: باید در شهرستان‌ها آمار و بانک اطلاعاتی جوانان فراهم شود و آمایش حوزه جوانان صورت گیرد تا نسبت آن برنامه ریزی و تلاش شود. 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان بدون مصوبه و خروجی آن هیچ ثمری ندارد و بعضا فقط به برگزاری آن بسنده می‌شود. 

کلهر افزود: در حوزه ازدواج تاسیس مراکز مشاوره، برپایی کارگاه‌های پیش از ازدواج و راه اندازی مراکز همسان گزینی و واسطه گری رسالت‌های ما است که باید نیاز سنجی شود تا در شهرستان کدام این موارد ضروری‌تر است و نسبت به آن اقدام شود. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال کار ما ایجاد شغل نیست، گفت: در بحث اشتغال باید الگو‌های موفق اشتغال زایی و مشاغل مختلف شناسایی و به جوانان معرفی و ترغیب آنها به فعالیت در این حوزه‌ها است. 

معاون وزیر ورزش و جوانان بر برنامه ریزی اوقات فراغت جوانان تاکید و تصریح کرد: بزرگترین مسئله جوانان پر کردن اوقات فراغت خود است به ویژه در حال حاضر با پایان سال تحصیلی ۱۶ میلیون دانش آموز دغدغه اوقات فراغت خود دارد و وظیفه ما شناسایی و ایجاد ظرفیت فراغتی است. 

کلهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به ظرفیت و نیاز شهرستان برنامه ریزی شود و نیاز به اجرای طرح‌های ابلاغی نیست و طرح‌های مورد نیاز با خروجی مثبت اجرا شود. 

در این نشست روسا و کارشناسان جوانان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان یزد به بیان مسائل، مشکلات و نقاط قوت و ضعف خود پرداختند و بحث وتبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.