نتایج اولیه انتخابات ایالتی آلمان نشان می‌دهد که حزب صدر اعظم این کشور با اختلاف اندک از حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» جلو افتاده است.

به نظر می‌رسد حزب «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان که در هفته‌های اخیر از سوی مردم و بسیاری از سیاستمداران تحت فشار بوده است، در انتخابات ایالتی آلمان موفق شده در صدر قرار بگیرد.

به گزارش پولیتیکو، انتخابات ایالتی آلمان امروز (یکشنبه) در ایالت شرقی «براندنبورگ» برگزار شد و نتایج نظرسنجی‌های خروج نشان می‌دهد حزب «سوسیال دموکرات» به ریاست شولتس با ۳۱ درصد آرای مردم رتبه اول را کسب کرده است. با این حال، تفاوت آرای این حزب با جایگاه دوم چندان زیاد نیست و حزب «آلترناتیو برای آلمان» که راست افراطی است، موفق شده ۳۰ درصد آرای مردم را کسب کند. 

نظرسنجی خروج نوعی نظرسنجی است که مردم بلافاصله پس از خروج از حوزه رای‌گیری آن را انجام می‌دهند و اعلام می‌کنند که به چه فردی رای داده‌اند. این نظرسنجی کمک می‌کند نتایج انتخابات زودتر از نتایج رسمی مشخص شود، زیرا ممکن است اعلام نتایج واقعی زمان‌بر باشد. 

شکست در ایالت براندنبورگ ممکن بود برای صدراعظم آلمان گران تمام شود و فشار‌ها برای برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام را افزایش دهد.

حزب «آلترناتیو برای آلمان» که در دسته احزاب راست و افراطی قرار می‌گیرد، ابتدای شهریورماه در انتخابات منطقه‌ای در شرق آلمان به پیروزی تاریخی دست یافت. گفته می‌شود این حزب برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم در صدر یک انتخابات ایالتی قرار گرفت. 

حوادث اخیر از جمله حملات تروریستی در آلمان انتقاد‌ها نسبت به عملکرد دولت در خصوص حل بحران مهاجرت را افزایش داده است. حزب آلترناتیو برای آلمان یک حزب ضدمهاجرت بوده و خواستار بستن مرز‌های آلمان به روی پناهجویان است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار