وزارت خارجه اردن اعلام کرد که دو شهروند این کشور که به دست صهیونیست‌ها به بند کشیده شده بودند را آزاد کرده است.

 وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای از آزادی دو شهروند اردنی در بند رژیم صهیونیستی خبر داد و افزود که این افراد را به کشور برگردانده است.

به نقل از القدس العربی، این دو اردنی به دنبال عملیات ضدصهیونیستی هشتم سپتامبر (۱۸ شهریور) در گذرگاه «الکرامه» (النبی) که به هلاکت سه نظامی اسرائیلی منجر شد، از سوی اشغالگران بازداشت شده بودند.

وزارت خارجه اردن در بیانیه خود آورده است: «مصلح العودات» و «حسین النعیمات» شهروندان اردنی پس از اینکه به دنبال حادثه تیراندازی در بخش فلسطینی پل ملک حسین در هشتم سپتامبر بازداشت شده بودند، به کشور بازگشته‌اند. وزارت خارجه از زمان وقوع این حادثه پیگیر اوضاع شهروندان بوده و هماهنگی‌های لازم را به منظور بازگشت سریع آنها به عمل آورده است.

در این بیانیه آمده است: اندکی قبل این دو شهروند وارد اراضی اردن شده و در سلامت کامل به سر می‌برند و در حال بازگشت به آغوش خانواده‌های خود هستند.

القدس العربی نوشت: در هشتم سپتامبر جاری سه اسرائیلی بر اثر تیراندازی در گذرگاه النبی کشته شدند. مجری این عملیات «ماهر الجازی» نیز به شهادت رسید.

وزارت کشور اردن این عملیات را اقدامی فردی توصیف کرد. به دنبال آن گذرگاه میان دو طرف بسته و اندکی بعد به روی تردد مسافران باز شد.

اردن سه گذرگاه مرزی با فلسطین اشغالی شامل شیخ حسین (رود اردن از سمت فلسطین)، پل ملک حسین (النبی) و وادی عربه (اسحاق رابین) دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار