بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: ما از تکنولوژی استقبال می‌کنیم ولی این تکنولوژی باید کمک کننده به صنعت سینمایی باشد و بازدارنده نباشد.

سیاوش چراغی پور، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: من به شخصه طرفدار فیلم کوتاه هستم و آن را هم سطح  فیلم بلند می‌دانم و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران تنها فرصتی است که می‌توان با فیلم سازان جوان آشنا شد و شاهد آثارهای جدید از فیلم سازان مطرح کشور خود باشیم.

وی ادامه داد: این جشنواره فرایند اتفاقات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و ... طی یکسال کشور است و به نظر شخصی من هنوز موتور جشنواره روشن نشده است و در این دو روز آثار کمی که انتظار آن را داشتم دیدم. ما یک جشنواره رسمی فیلم کوتاه در کشور داریم و اگر به این جشنواره به خوبی نرسیم به نظر من انگیزه خاصی برای فیلم سازان نخواهد بود.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اضافه کرد: جشنواره‌ها هر ساله برآیند ساخت و ساز و تولید آثار سینمایی است و اگر ما در یکسال حمایت‌های لازم را نداشته باشیم کار را سخت‌تر خواهد کرد.

چراغی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود هوش مصنوعی به صنعت سینمای کشور گفت: در حال حاضر تا به امروز در این بخش فیلمی را ندیدم که در حوزه هوش مصنوعی ساخته شده باشد و از این موضوع استقبال می‌کنم چرا که امروز هوش مصنوعی توانسته اتفاقات جدیدی در حوزه صنعت داشته باشد ولی امیدوارم از این هوش به درستی بخصوص در صنعت فیلم و سینمای کشور استفاده شود.

وی بیان کرد: ما از تکنولوژی استقبال می‌کنیم ولی این تکنولوژی باید کمک کننده به صنعت سینمایی باشد و نه بازدارنده؛ به اعتقاد من فیلمسازان باید به ساخت فیلم‌های بومی و محلی خود اهتمام بورزند چرا که این مورد تاثیر گذار تر خواهد بود و این مساله می‌تواند به صنعت فیلم سینمای کشور کمک کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار