یک استاد تاریخ معاصر گفت: اسرائیل یکی از پر زندان‌ترین مناطق جمعیتی دنیاست. منطقه صهیونیست‌نشین جایی است، که دور خود سیم خاردار کشیده است.

یعقوب توکلی، نویسنده و استاد تاریخ معاصر در ویژه برنامه «ثریا» درباره روایات برخی رسانه‌ها پیرامون پیروز شدن رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی با توجه به حمایت کاملی که از ناحیه غرب می‌شد توانست با چند منازعه به پیروزی مطلق برسد؛ جنگی که رژیم صهیونیستی آغازگر آن بود. اسرائیل ارتش‌های عرب را درهم شکست، بمباران سنگینی انجام داد، که کشور‌های عربی نتوانستند آن را پاسخ بدهند و عملاً احساس ترس و گزیدگی در جان خیلی از دولتمردان عربی و ارتش‌های عربی جا گرفت. از طرفی، وابستگی نظامی - سیاسی به این فضا کمک می‌کرد. 

توکلی ادامه داد: اسرائیلی‌ها به دلیل برتری هوایی که همه دانش و تکنولوژی غرب در اختیار آنهاست، به دلیل بی‌رحمی و دریدگی در کشتار انسان‌ها هیچ قانونی در دنیا مانع آنها نمی‌شود و اجازه نمی‌دهند از اقداماتشان ممانعت به عمل بیاید. همین آلمانی‌هایی که این همه آدم در جنگ اول و دوم جهانی کشتند و انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها که آنها را قتل عام کردند، حالا به عنوان پادو به دنبال جنایات رژیم صهیونیستی افتاده‌اند. اسرائیل در وضعیتی است، که به دولت نیرومندی مثل عراق حمله کرد، پایگاه اتمی‌اش را منفجر کرد، ولی عراق جرئت نکرد دفاع بکند. 

این استاد تاریخ معاصر افزود: الان انصارالله یمن به عنوان ضعیف‌ترین بخش سیاسی - اجتماعی دنیای اسلام موشک هایپرسونیک به اسرائیل می‌زند و اسرائیل نمی‌تواند موشک را منهدم کند. الان جنگ در تل‌آویو و حیفاست. جنگ داخل خاک اسرائیل است. رژیم صهیونیستی به دلیل برتری تکنولوژی و نظامی که در منطقه به دست آورد، تمام فلسطینی‌های داخل سرزمین‌های اشغالی را تحت فشار قرار می‌داد و هرگونه مقاومتی که اتفاق می‌افتاد، منجر به دستگیری شدید می‌شد. اسرائیل یکی از پر زندان‌ترین مناطق جمعیتی دنیاست. منطقه صهیونیست‌نشین گنده‌ای است، که دور خود سیم خاردار کشیده است. این محله محله آدم‌کش هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار