روزنامه آمریکایی واشنگتن پست برای اولین بار در ۳۶ سال گذشته از حمایت از یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خودداری کرد.

ویلیام لوئیس، مدیر مسئول روزنامه آمریکایی واشنگتن پست شامگاه جمعه گفته است که برای اولین بار در ۳۶ سال گذشته از حمایت از یک نامزد در انتخابات آمریکا خودداری کرد.

لوئیس این تصمیم را به عنوان «اقدامی در حمایت از توانایی خوانندگان در تصمیم گیری خود» عنوان کرد.

در ابتدا روزنامه نگاران این نشریه قرار بود از کامالا هریس، نامزد دموکرات حمایت کنند، اما جف بزوس، صاحب نشریه و یکی از ثروتمندترین افراد جهان آن را رد کرد.

این تصمیم در حالی ۱۱ روز قبل از انتخابات اتخاذ شده است که اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند رقابت‌های دو نامزد بسیار نزدیک است. همچنین این اقدام نشریه واشنگتن پست با محکومیت شدید و فوری طیف گسترده‌ای از مشترکان، شخصیت‌های سیاسی و مفسران رسانه‌ای مواجه شد. 

رابرت کاگان، ستون نویس قدیمی واشنگتن پست و سردبیر در بخش افکار عمومی، در اعتراض به این اقدام از سمت خود استعفا کرد و گروهی متشکل از ۱۱ ستون نویس واشنگتن پست نامه‌ای را امضا کردند که این تصمیم را محکوم می‌کرد. گفته می‌شود صندوق ایمیل این نشریه با شکایت گسترده مشترکان و کارمندان پر شده است.

چند ساعت پس از اعلام این خبر، گروهی از ستون نویسان واشنگتن پست، از جمله یوجین رابینسون برنده جایزه پولیتزر و روث مارکوس، معاون سردبیر سابق صفحه تحریریه، این تصمیم را «اشتباهی وحشتناک» خواندند و نوشتند: «این لحظه‌ای است که موسسه باید اقدام کند. تعهد خود را به ارزش‌های دموکراتیک، حاکمیت قانون و اتحاد‌های بین‌المللی و تهدیدی که دونالد ترامپ برای آنها ایجاد می‌کند روشن کند.» 

دومین بار در این هفته است که یک سازمان رسانه‌ای بزرگ پس از سال‌ها حمایت از نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا، از صدور تأییدیه خودداری می‌کند. در اوایل این هفته، پاتریک سون شیونگ، مالک میلیاردر لس آنجلس تایمز، حمایت برنامه ریزی شده از هریس را مسدود کرد و باعث استعفای سردبیر سرمقاله‌های روزنامه شد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار