تلفن همراه رئیس جمهور سابق آمریکا و معاون او هدف حمله سایبری قرار گرفته، اما مشخص نیست چه اطلاعاتی مشاهده شده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که چند هکر تلفن‌های همراه «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری آمریکا و «جی دی ونس» معاون او را هدف قرار داده‌اند.

این روزنامه در ادامه ادعا کرده است که هکر‌های مذکور چینی بوده و عمیقا در شبکه‌های ارتباطی آمریکا نفوذ کرده‌اند. 

به گفته این افراد که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا بخشی از یک پرونده فعال و بسیار حساس امنیت ملی را گزارش کنند، بازرسان در تلاش هستند تا مشخص کنند که در صورت نفوذ هکر‌ها به تلفن همراه این دو سیاستمدار، چه داده‌هایی توسط آنها مشاهده شده است.

اطلاعات موجود در تلفن همراه یک نامزد انتخاباتی و معاون او می‌تواند برای هکر‌ها معدن طلا باشد. اینکه ترامپ و معاونش با چه کسانی تماس می‌گیرند و برای چه کسانی پیامک می‌فرستند، هر چند وقت یک بار با یک شخص خاص ارتباط دارند و چه مدتی با او صحبت می‌کنند و اطلاعاتی از این دست برای هکر‌ها بسیار ارزشمند است و به شناسایی حلقه درونی این سیاستمداران کمک می‌کند. 

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ به طور مستقیم به این موضوع اشاره‌ای نکرده، اما در بیانیه‌ای بایدن و هریس را به دلیل این نقص امنیتی سرزنش کرد. 

افراد آشنا به این تحقیقات گفتند که نفوذ هکر‌ها فراتر از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است و چندین نفر را هدف قرار داده است؛ مسئله‌ای که می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای در امنیت ملی این کشور داشته باشد.

وال استریت ژورنال ماه گذشته گزارش داد که یک گروه هکری به برخی شبکه‌های ارائه دهنده اینترنت در آمریکا نفوذ کرده و ممکن است موفق شده باشند که اطلاعاتی را از سیستم‌های مورد استفاده دولت فدرال به دست بیاورند. این روزنامه نیز هکر‌های مذکور را مرتبط با دولت چین دانست؛ ادعایی که از سوی پکن رد شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار