رژيم صهيونيستي هراسان از موج اسلام گرايي در منطقه، بودجه وزارت جنگ را افزايش داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف آمادگی برای مقابله با پیامدهای انقلاب های عربی به ویژه قدرت گرفتن اسلام خواهان در منطقه، با افزایش بودجه وزارت جنگ موافقت کرد.

کمیته ای متشکل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوفال اشتاینتس وزیر دارایی، ایهود باراک وزیر جنگاین رژیم، متان فلنائی وزیر مشاور در امور داخلی به طرح افزایش یک میلیارد و 650 میلیون شکلی( واحد پول اسرائیل) بودجه وزارت جنگ رای مثبت داد.

برخی از اعضای حزب لیکود در کابینه با انتقاد از این طرح اعلام کردند وزارت دارایی بدون مشورت سعی دارد کسری بودجه را از کنار بودجه وزارتخانه های مختلف جبران کند.

شائول موفاز رئیس کمیسیون خارجه و امنیت کنست در این باره گفت: این مصوبه بر خلاف عدالت اجتماعی و حرکت در مسیر خلاف توصیه های کارشناسان است.

موفاز در نشست وزرا برای تصویب این طرح نیز به شدت از نتانیاهو انتقاد کرده و حرکت نخست وزیر اسرائیل را قبل از آغاز رای گیری رسوایی خوانده بود. نتانیاهو قبل از رای گیری برای این طرح، با ایهود باراک دست داده و به وی تبریک گفته و افزوده بود: حتی اگر این طرح تصویب نشود بخش امنیتی به خود اجازه می دهد تا جزئی از بودجه اش را در این راه اختصاص دهد./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار