در درگيري ميان پليس و مخالفان سياست هاي دولت پرو، دو تن کشته و 50 نفر زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، مقامات پرو اعلام کردند دست کم 30 تن از مجروحان نيروي پليس بودند و يک مقام قضايي نيز توسط معترضان در يکي از مناطق جنوبي اين کشور بازداشت شده است.

به دنبال اين درگيري که روز دوشنبه بر سر نحوه عملکرد دولت پرو در استخراج معدن تينتايا روي داد، دولت برپايي آزادانه اجتماعات را در اين کشور لغو کرد.

"اولانتا هومالا" رئيس جمهور پرو خواستار ميانجيگري براي پايان دادن به اين خشونتها شده است اما منتقدان مي گويند وي ديگر تاب تحمل اعتراضات را ندارد و ممکن است براي حفظ و برقراري نظم در کشورش به تاکتيک هاي ديکتاتور مابانه متوسل شود. 

اعتراضات اخير بر سر استفاده نادرست از ثروت منابع طبيعي در پرو يکي از صدها موضوع بحث برانگيزي است که هومالا سعي در حل آن دارد.

دومين بار است که دولت هومالا به اجراي قوانين فوق العاده در پرو متوسل مي شود ؛ قوانيني که در چارچوب آن مردم از برپايي اجتماعات منع و به ارتش اختيارات ويژه نيروهاي پليس داده شده است.

از زمان روي کار آمدن اولانتا هومالا در ماه ژوئيه، دست کم 10 تن در پرو در اعتراض به چگونگي استفاده از منابع طبيعي کشته شده اند.

در دوره رياست جمهوري الن گارسيا رئيس جمهور سابق پرو نيز دست کم174 نفر در اعتراضات مشابه کشته شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار