واشنگتن پست اذعان كرد: اينکه دولت سوريه يک فروند جت جنگنده سوريه را سرنگون کرد به منزله هشداري جدي در اين باره بود که ارتش اين کشور مي تواند در برابر دشمنان احتمالي، از پدافند پيچيده اي استفاده کند و به اين شکل مداخله به شيوه ليبي دشوار خواهد بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، اين روزنامه در تحليلي به قلم "گرگ جاف" نوشت: ترکيه اعلام کرده است طرح هاي فوري براي پاسخ دادن به اين حادثه با اقدام نظامي ندارد. در عين حال رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه روز سه شنبه هشدار داد به فرماندهان نظامي در طول مرز جنوبي دستور داده است هر گونه رويکرد نظامي سوريه را به منزله تهديد تلقي کنند.

اين سخنان اردوغان اين نگراني ها را تشديد مي کند که ترکيه به همراه آمريکا و متحدانش ممکن است وارد جنگي منطقه اي شوند.

هنوز جزئياتي از سانحه اين هواپيما در حال اعلام شدن است ولي به گفته مقامات ، سوريه پس از آنکه جت هاي جنگنده اسرائيل حدود پنج سال قبل يک راکتور هسته اي در حال ساخت را از بين بردند، دفاع هوايي خود را تقويت کرد .

مقامات آمريکايي گفتند به نظر مي رسد دفاع هوايي سوريه قوي تر از دفاعي باشد که ناتو در سوريه با آن مواجه شد.

در برهه اي از زمان که ارتش آمريکا هنوز در عراق در حال جنگ است و از اشغال خونين و  طولاني عراق بهبود مي يابد ، در وزارت دفاع آمريکا ( پنتاگون ) نيز در برابر توسل به زور در مواردي که منافع واشنگتن به طور مستقيم تهديد نمي شود مقاومت هايي صورت مي گيرد.

ژنرال بازنشسته ديويد دپتولا که بر اقدامات اطلاعاتي آمريکا در پنتاگون نظارت داشته است گفت: دفاع هوايي سوريه بسيار چالش برانگيزتر از ليبي است. سوريه يکي از پيشرفته ترين موشک هاي زمين به هوا را در اختيار دارد.

سامانه ضد هوايي سوريه همچنين نسبت به سامانه هاي عراق يا ليبي منسجم تر است.
برچسب ها: واشنگتن ، پست ، سوریه ، لیبی ، قوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار