در پي افزايش تنش برسر ادعاي حاکميت بر مناطق دريايي مورد مناقشه ويتنام و چين، رهبران پکن چهار فروند کشتي جنگي به اين مناطق در درياي جنوب چين اعزام کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات چين امروز يکشنبه از ورود ناوهاي اين کشور که مجهز به سامانه هاي رديابي هستند به جزاير مورد ادعاي دو کشور خبر داد.
مقامات چين در ماه گذشته با احضار سفير ويتنام در پکن به تصويب قانون پارلمان ويتنام مبني بر حاکميت پنوم پن بر جزاير مورد مناقشه دو کشور اعتراض کردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، چين و ويتنام، و ديگر کشورهاي همسايه از مدتها پيش بر سر منابع غني دريايي موجود در جزاير جداگانه دردرياي جنوب چين مناقشه داشته اند.
کشتي هاي جنگي چين دربيست و ششم ژوئن از سواحل جنوبي اين کشور در استان هنان پس از گذشت دوهزار وچهارصد مايل دريايي عازم مناطق تحت مناقشه شدند.
رهبران پکن با تاکيد بر حاکميت اين کشور بر اينگونه مناطق تحت مناقشه، به هرگونه تحرکات نظامي در قلمروي آبي  اعتراض کردند.جنگ يانشنگ سخنگوي وزارت دفاع چين از ايجاد خط گشت زني گارد دريايي اين کشور در مناطق درياي جنوب موسوم به « قلمروي ملي» خبر داد.
افزون برآن، تايوان، ويتنام، برونئي، چين، مالزي و فيليپين مدعي حاکميت بر مناطق دريايي جنوب چين هستند.

برچسب ها: ناو ، چین ، ویتنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار