معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی سیاست تحریم و تهدید آمریکا را نتیجه یک سیستم تجزیه شده خواند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه مجمع زنان اوراسیا به ریانووستی در مورد برنامه‌های آمریکا برای تشدید تحریم‌ها بر عرضه نفت روسیه اظهار نظر کرد.

به گفته ریابکوف، اقدامات واشنگتن عنصر دیگری از فشار سیاسی و روانی بر تجارت روسیه است.

ریانووستی به نقل از او گفت: در زرادخانه سیاست خارجی آمریکا چیزی به جز تحریم، تهدید، فشار باقی نمانده است. این بازتاب یک سیستم کاملاً تجزیه شده است که در نهایت فرو خواهد ریخت.

ریابکوف خاطرنشان کرد که بخش‌های کلیدی بخش انرژی روسیه مدت‌هاست که تحت تحریم‌ها قرار دارند، اما این محدودیت‌ها نامشروع هستند.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که واشنگتن قصد دارد تحریم‌ها علیه نفت روسیه را تشدید کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که واشنگتن باید به هشدار‌های مسکو در مورد خطرات ادامه تشدید تنش در اوکراین توجه بیشتری داشته باشد.

این مقام روسی در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز مذاکره با اوکراین پس از پایان انتخابات ایالات متحده در نوامبر، اظهار داشت که «تقویم سیاسی داخلی اهمیتی ندارد»، زیرا ایالات متحده باید «رفتار خود را تغییر دهد [و]به طور واقع بینانه آنچه را که در حال رخ دادن است ارزیابی کند.»

در همین حال، ریابکوف در پاسخ به این سوال که آیا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قصد دارد با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کند، خاطرنشان کرد که چنین دیداری برنامه ریزی نشده است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار