دبیرکل حزب الله لبنان پس از انفجار وسایل ارتباطی در لبنان اولین سخنرانی خود را انجام داد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز پنجشنبه در اولین سخنرانی خود پس از انفجار وسایل ارتباطی در لبنان اعلام کرد که در حال آماده کردن برنامه‌های درگیری نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی بوده است، اما در پی اتفاقات دو روز اخیر لاز دانسته است که با مردم صحبت کند.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: لازم می‌دانم از کشور‌های عراق، جمهوری اسلامی ایران و سوریه برای کمک‌هایشان به مردم لبنان در پی این حادثه تشکر کنم. دشمن همه موازین اخلاقی و خطوط قرمز را با این کار زیر پا گذاشت. برخی از این پیجر‌ها حتی در بیمارستان منفجر شدند.

او اضافه کرد: دشمن به این فکر می‌کرد که این دستگاه‌ها میان نیرو‌های حزب الله پخش شده اند و عامدانه اقدام به قتل چهار هزار نفر در یک دقیقه کرد. در روز دوم نیز با منفجر کردن بی سیم‌ها اقدام به قتل هزاران نفر کرد، یعنی دشمن صهیونیستی پنج هزار نفر را در دو دقیقه می‌خواست به قتل برساند. چه نامی می‌توان بر این اقدام جنایتکارانه گذاشت؟ قتل عام؟ کشتار دسته جمعی؟. ما آن را کشتار دیگری می‌خوانیم که بر کارنامه رژیم صهیونیستی اضافه شد.

این حمله به امنیت و حاکمیت لبنان بود

دبیرکل حزب الله تائید کرد: شماری از این دستگاه‌های پیجر استفاده نشده بودند، برخی از آنان دور از دسترس برادرنمان بودند. این حمله به امنیت و حاکمیت لبنان بود. ما تحقیقات بسیاری درباره این جنایات انجام دادیم و می‌دهیم. ما در آینده به نتیجه قطعی خواهیم رسید. ما واقعا در معرض یک حمله همه جانبه امنیتی قرار گرفتیم، این جنایت در تاریخ مقاومت، تاریخ منطقه و تاریخ جهان بی سابقه بوده است.

سید حسن نصرالله با اشاره به فناوری این حمله گفت: غرب و آمریکا پشت دشمن صهیونیستی هستند و آن را از لحاظ الکترونیکی حمایت می‌کنند. به هرحال این جنگ است و روزی علیه ماست و روزی علیه دشمن ماست. روز سه شنبه و چهارشنبه روز‌های خون باری برای ما بود. نباید یک ضربه هر چند که محکم باشد شما را از پا دربیاورد. ما با توکل و ایمان به خدا از این جنایت درس می گیریم و با همه خطر‌ها مواجه خواهیم شد.

اعتراف صهیونیست‌ها به شکست مقابل حزب الله

او تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است این است که مقابل دشمن بایستیم. چند هفته دیگر سالروز شروع طوفان الاقصی است، جبهه حمایتی لبنان از همان روز‌ها از غزه حمایت کرد. سرزنش سرزنش کنندگان ما را ناامید نمی‌کند. مهم صحبت‌های سران کنونی رژیم صهیونیستی است که درباره شمال می‌گویند.

دبیرکل حزب الله افزود: سران رژیم صهیونیستی و یکی از فرماندهان ستاد مشترک ارتش این رژیم چندی پیش اعلام کرد که آنچه در شمال با حزب الله رخ می‌دهد اولین شکست این رژیم در طول تاریخ اسرائیل است. آنها اقرار می‌کنند که نیرو‌های مقاومت توانسته اند یک کمربند امنیتی ایجاد کنند. جبهه لبنان با قدرت تمام بر دشمن اعمال فشار می‌کند تا به فلسطین کمک کند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: دشمن از همان روز اول تلاش کرد جبهه لبنان را خاموش کند، دشمن اگر می‌توانست در طول این ۱۱ ماه مقاومت را شکست دهد، با همه توان به لبنان حمله می‌کرد، اما نمی‌تواند. هدف همه تهدید‌های رژیم صهیونیستی اعمال فشار بر دولت و مردم لبنان است تا جبهه شمال را خاموش کند.

تصور غلط صهیونیست‌ها از نتایج حمله تروریستی

سید حسن نصرالله افزود: دشمن فکر می‌کرد با این جنایت می‌تواند مقاومت را متوقف کند، اما مقاومت با همه توان در میدان است. هدف آنها از طریق کانال‌های رسمی و غیررسمی به ما رسید، آنها می‌خواستند که لبنان دست از حمایت غزه بردارد. ما شهید دادیم در این راه اگر دست از مقاومت برداریم، خون آنان به هدر رفته است.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: به نمایندگی از شهدا، به نمایندگی از خانواده شهدا، به نمایندگی از کسانی که چشمان و دستان خود را از دست دادند و به نمایندگی از کسانی که در غزه هستند می‌گویم که جبهه لبنان متوقف نمی‌شود تا وقتی که جنگ در غزه متوقف شود. با وجود همه این همه شهید و مجروح می‌گویم که دست از حمایت غزه برنمی داریم.

او تاکید کرد: دشمن در غزه به اهداف خود دست نیافت. پس شروع به هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت کرد تا بستر مقاومت را دچار فرسایش کند. روز سه شنبه و چهارشنبه دشمن به این هدف خود نیز نرسید.

صبر مجروحان و خانواده شهدا پیامی به صهیونیست‌ها

دبیرکل حزب الله درباره پیام مجروحان و خانواده شهدای انفجار پیجر‌ها گفت: همه جهان صبر، شکیبایی و ایستادگی مجروحان و خانواده‌ شهدا را دید، مجروحان با تمام وجود از مقاومت حمایت کرده و منتظرند که پس از اتمام درمان به مشاغل خود بازگردند. برخلاف خواست دشمن لبنان یک پارچه ماند و از مقاومت دفاع کرد.

سید حسن نصرالله خطاب به حامیان حزب الله در سراسر جهان گفت: به کسانی که در سراسر جهان به ما نگاه می‌کنند می‌گویم که حزب الله هیچ وقت دست از مقاومت و حمایت از غزه برنخواهد داشت.

صهیونیست‌ها نمی‌توانند شهرک نشینان خود را به شمال بازگردانند

او درباره لفاظی‌های مقامات صهیونیست درباره انتقال ثقل امنیتی به شمال از جنوب گفت: چندین روز است که گالانت و نتانیاهو می‌گویند که قصد دارند نیرو‌های امنیتی و نظامی خود را از غزه به شمال اراضی اشغالی در مرز لبنان بیاورند، این ادعا طی روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

سید حسن نصرالله در ادامه خطاب به نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: شما می‌خواهید که شهرک نشینان غاصب خود را به شمال و به شهرک‌های اشغالی بازگردانید؟ من به شما می‌گویم که شما نمی‌توانید هیچ یک از شهرک نشینان غاصب و اشغالگر خود را به شمال بازگردانید. اگر بر این امر اصرار کنید، حتی باید شهرک‌های شمالی بیشتری را تخلیه کنید. من شما را به چالش می‌کشم.

او تاکید کرد: آنچه دشمن به عنوان تهدید استفاده می‌کند، آرزوی ماست، ما منتظریم که دشمن به سوی ما بیاید. صهیونیست‌ها محاسبات غلطی دارند.

اگر صهیونیست ها بخواهند در لبنان کمربند امنیتی ایجاد کنند عملیات خود را گسترده‌تر می‌کنیم

دبیرکل حزب الله ادامه داد: دشمن می‌گوید قصد دارد که وارد خاک لبنان شده و یک کمربند امنیتی در خاک ما ایجاد کند، خوب بفرمایید اگر می‌توانید. من به شما می‌گویم که اگر اقدام به این کار کنید، شهرک‌های اشغالی بیشتری هدف خواهند گرفت و ما عملیات خود را گسترده‌تر می‌کنیم. شما خواهید دید که صد‌ها نفری که روز سه شنبه و چهارشنبه مجروح شدند در خط مقدم درگیری با شما خواهند جنگید.

او در پایان از خداوند برای شهدا اجر، برای خانواده‌های شهدا صبر و شکیبایی و برای مجروحان صحت و سلامت آرزو کرد. او از خداوند خواست که عزم مردم مقاومت در غزه و فلسطین اشغالی را راسخ کند. سید حسن نصرالله تاکید کرد که خودخواهی نتانیاهو، گالانت، اسموتریج و باقی سران صهیونیستی این رژیم را نابود خواهد کرد.

خبرنگار: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار