وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که بر اراضی اشغالی فلسطین نظارت دارد، مدعی شد که ۲۲۲ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شدند.

بخش نظارت بر ارسال کمک‌ها در وزارت جنگ اسرائیل (COGAT) گفت ۱۷۶ کامیون از طریق گذرگاه کریم ابوسالم (کرم شالوم) در جنوب غزه و ۴۶ کامیون از طریق گذرگاه بیت حانون (ارِز) در شمال وارد شدند. در این بیانیه آمده است که کامیون‌ها از اسرائیل، مصر و بندر اشدود وارد شده اند.

با این حال، سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی همچنان محدودیت‌های اسرائیل در ارسال کمک به غزه را گزارش می‌کنند و رژیم صهیونیستی به حملات خود به مناطق تحت حمایت سازمان ملل و سازمان‌های بشر دوست ادامه می‌دهد.گروه‌های امدادی پیشتر اعلام کردند که اسرائیل مانع از رسیدن ۸۳ درصد کمک‌های غذایی به غزه شده است.

گروهی متشکل از ۱۵ سازمان امدادرسان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مردم غزه به طور متوسط ​​تن‌ها یک وعده غذایی در روز می‌خورند، زیرا ارتش اسرائیل مانع از رسیدن ۸۳ درصد کمک‌های غذایی مورد نیاز به منطقه تحت محاصره شده است.

در این بیانیه آمده است: میزان کمک‌های مسدود شده توسط اسرائیل از سال ۲۰۲۳ که تنها ۳۴ درصد از کمک‌های غذایی مسدود شده بود، به طور قابل توجهی افزایش یافته است

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار