نشست شوراي عالي نظامي ترکيه روز چهارشنبه اول آگوست آغاز خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه يني شفق چاپ ترکيه ؛  اين نشست که چهار روز به طول خواهد کشيد به رياست رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه در مقر ستاد ارتش اين کشور در آنکارا برگزار خواهد شد.

در اين نشست وضعيت 68 ژنرال ارتش ترکيه که به اتهام تلاش براي کودتاي نظامي و برکناري دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه در زندان بسر مي برند ، بررسي خواهد شد.

براساس اين گزارش ، انتظار مي رود در نشست ماه اوت شوراي عالي نظامي ترکيه در اين نشست دستور بازنشستگي  22 نفر از ژنرال هاي ارتش اين کشور که از سال 2009 ميلادي در حبس بسر مي برند ، صادر کند.

از سوي ديگر ، زمان ترفيع درجه 39 نفر از اين ژنرال ها فرارسيده است و مسئله ترفيع درجه اين افراد به ويژه ترفيع درجه 17 تن از ژنرال هايي که در زندان بسر مي برند از مسائل جدي است که شوراي عالي نظامي ترکيه در اين نشست با آن مواجه است.

در سال هاي اخير399 نفر از ژنرال ها ، افسران و درجه داران ارتش ترکيه متهم به تلاش براي کودتاي نظامي و سرنگون ساختن دولت اردوغان از راه توسل به زور شدند و تحت پيگرد قضايي قرار گرفتند.
227 نفر از اين افراد در زندان بسر مي برند و روند محاکمه 172 نفر ديگر نيز که با قرار وثيقه از زندان آزاد شده اند ، ادامه دارد.
برچسب ها: ترکیه ، نشست ، شورا ، آگوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار