با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران، این کشور به خوبی تحریم‌ها را دور می‌زند و همچنان به صادرات نفت خود در بازارهای تجاری آسیایی ادامه می‌دهد.


به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي نيوز ، ايران با وجود اعمال تحريم ها براي ايجاد فشار و اصطلاحا فلج کردن اقتصاد اين کشور هنوز معاملات نفتي خود را با بسياري کشورها از جمله چين ، هند و ژاپن به طور کامل حفظ کرده است .
در اين ميان ژاپن چنان متمايل به خريد نفت ايران است که دولت کشتي هاي خود را تا  چند ميليارد دلار براي انتقال نفت ايران بيمه کرده است .
علي رغم آنچه که دولت اوباما از آن به عنوان يکي از سخت ترين تحريم هاي اقتصادي ياد مي کند و ممنوعيت هرگونه رابطه مالي با بانک مرکزي ايران ، تهران همچنان با کمک راه هاي قانوني نفت خود را به مهمترين بازارهاي آسيايي بدون هيچگونه مشکلي مي فروشد .
در ادامه اين گزارش آمده است که ايران با اصرار بر حق قانوني خود که همان غني سازي و فعاليت صلح آميز هسته اي است بازارهاي خود را پيدا کرده و مشکلي در اين باره ندارد.
کارشناسان معتقدند که ايران با پشتوانه مالي 100 ميليارد دلاري و در پي آن راه هايي قانوني براي دور زدن تحريم ها در برابر اين محدوديت ها آسيب پذير نخواهد بود .
در اينصورت مقامات غربي چندان نبايد به دستيابي به اهدافشان در اين باره اميد داشته باشند .

در ادامه اين مقاله آمده است : محمود احمدي نژاد هفته گذشته در يک مصاحبه زنده تلويزيوني اعلام کرد که ايران به راحتي تحريم ها را دور خواهد زد . ما منابع عظيم نفتي داريم و دنيا به  اين منابع نياز دارند .
در اين ميان مقامات آمريکايي اعلام کرده اند که ما تمايل به قطع کامل تجارت نفتي ايران نداريم و آن را به حداقل رسانده ايم .
اما نکته جالب توجه اين است که با وجود چنين تحريم هايي براي ضربه زدن به اقتصاد ايران ، اين کشور کالاهاي اساسي و مورد نياز خود را به راحتي از طريق بازارهاي بزرگ آسيا تامين کرده و با مبادلات پاياپاي تحريم ها را به گونه اي هوشمندانه دور زده است .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار