راشاتودی تاکید کرد در حالی که ترکیه خیلی زود موضع تهاجمی گرفته، سوریه همچنان بر خویشتنداری تاکید می کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، همان طور که انتظار می رفت پارلمان ترکیه با اکثریت بالا به طرفداری از عملیات نظامی در سوریه رای داد.

در واقع این بدان معناست که پارلمان ترکیه چراغ سبز را به ارتش این کشور برای حمله به داخل خاک سوریه داده است. البته معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد این به معنای اعلام جنگ به سوریه نیست اما قطعا پیغام نگران کننده ای دارد.

ما همچنین از مقامات ترکیه می شنویم که سوریه هنوز رسما عذرخواهی نکرده و هیچ توضیحی برای خمپاره ای که از داخل خاک این کشور به داخل ترکیه شلیک شده بود، نداده است.

همزمان با نشست پارلمان ترکیه در آنکارا، بیرون ساختمان پارلمان فعالان ضد جنگ تظاهرات کرده و شعار می دادند که نباید جنگ کرد و مردم سوریه برادران ما هستند.

 پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد. این خود نشان دیگری بود که اوضاع تا چه حد پرتنش است. از طرف دیگر گزارشها حاکیست ترکیه شلیک گلوله توپخانه را به داخل سوریه تا ساعات اولیه امروز ادامه داد.

البته دامنه عملیات ترکیه هنوز مشخص نیست اما به گفته منابع غیر نظامی در این حملات چندین نظامی سوریه کشته شدند. ترکیه همچنین خواستار برگزاری نشست اضطراری ناتو شد که اواخر چهارشنبه در بروکسل برگزار شد.

 ترکیه از سازمان ملل متحد نیز خواسته است تا هر چه سریعتر اقدام کند و گامهای لازم را برای متوقف کردن تجاوزات سوریه بردارد. در واقع ترکیه خیلی زود موضعی تهاجمی گرفت. اما در مقابل سوریه بر خویشتنداری تاکید دارد و رسما به خانواده ها و بستگان کشته شدگان تسلیت گفت و تاکید کرد تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده است.

البته هنوز مشخص نیست این خمپاره را چه کسی به داخل خاک ترکیه شلیک کرده است. این خمپاره به ساختمانی مسکونی برخورد کرد و پنج عضو یک خانواده را کشت و سیزده نفر دیگر را هم زخمی کرد.
برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، مواضع ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار