شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری به نقل از مرکز لرزه نگاری آمریکا از بروز زمین لرزه ای به قدرت 6.6 ریشتر در کاستاریکا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنوز گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی چنین زمین لرزه ای دریافت نشده است.
کارشناسان لرزه نگاری مرکز مطالعات زمین شناسی امریکا کانون این زمین لرزه را که ساعت شش و 45 دقیقه بعدازظهر (45 دقیقه بامداد به وقت گرینویچ) در عمق 40 کیلومتری روی داد در فاصله 140 کیلومتری غرب سن خوزه پایتخت این کشور اعلام کردند که فقط 10 کیلومتر با شهر کوچک هوجانچا فاصله دارد.
ساکنان بخش های گوناگون این کشور امریکای مرکزی به شبکه های رادیو و تلویزیونی اعلام کردند که آنها تکان های این زمین لرزه را کاملا احساس کردند. لرزه نگاران داخلی شدت این زمین لرزه را 6.2 ریشتر ثبت کردند.
مرکز هشدار سونامی در اقیانوس آرام، با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد هیچ گونه تهدیدی مبنی بر وقوع سونامی ویرانگر و گسترده وجود ندارد.
آخرین بار در ماه سپتامبر زمین لرزه شدید 7.6 ریشتری سواحل این کشور واقع در اقیانوس آرام را لرزاند که تعداد محدودی از خطوط شبکه انتقال برق را مختل کرد و علاوه بر ایجاد ترس و وحشت، خساراتی را هم وارد آورد اما تلفاتی درپی نداشت.
برچسب ها: زلزله ، کاستاریکا ، خسارت ، قوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار