افزایش بدهی های آلمان به چالشی برای آینده اقتصاد این کشور تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ پارلمان آلمان روز گذشته لایحه بودجه سال دو هزار و سیزده این کشور را نهایی کرد.

دولت آلمان این لایحه را گام مهمی برای کاهش کسری بودجه کشور توصیف کرده است. اما احزاب مخالف خواهان تاخیر در تصویب این لایحه بودجه بودند. لایحه بودجه سال جدید آلمان حدود سیصد و دو میلیارد یورو است که هفده میلیارد و هشتصد میلیون دلار آن در قالب بدهی های جدید است. مقامات آلمانی می گویند این بودجه کاملا با مقررات مالی اتحادیه اروپا هماهنگ است.

نوربرت بارثل کارشناس آلمانی در این خصوص گفت: بدهی های دولت آلمان در حال افزایش است . البته بدهی های ساختاری دولت روبه کاهش است. آلمان هنوز با کسری بودجه مواجه است اما بودجه دولت به صورت متوازن شده است. دولت ائتلافی آلمان خواستار کاهش هزینه ها و افزایش رشد اقتصادی است.افزایش درامدهای دولت و کاهش شدید بیکاری در آلمان به کمترین حد در بیست سال گذشته به دولت ائتلافی حاکم بسیار کمک کرده است.

یوهانس کاهرز از اعضای حزب سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان گفت: باآنکه اوضاع اقتصادی آلمان خوب است و درامدهای دولت به علت وصول مالیاتها افزایش یافته است، دولت کنونی آلمان نتوانسته است کسری بودجه کشور را کاهش بدهد. بدهی های دولت امسال سیر صعودی داشته است و در سال آینده نیز بدهی های کشور افزایش خواهد یافت. وزیر دارایی کنونی آلمان نتوانسته است از اوضاع خوب اقتصادی جاری برای پشت سرگذاشتن اوضاع بد گذشته استفاده کند.

با سقوط کردن منطقه یورو به رکود اقتصادی، رشد اقتصادی در آلمان نیز کاهش پیدا کرده است.
گیسین لوتزچ از اعضای حزب چپ پارلمان آلمان در این باره گفت: لایحه بودجه سال آینده آلمان به گونه ای طراحی و تنظیم شده که هیچ توجهی به بحران منطقه یورو نداشته است. نشست اخیر سران کشورهای اروپایی نیز در بروکسل به شکست منجر شد. بحران یورو بر آینده اقتصادی آلمان تاثیر می گذارد.

احزاب مخالف دولت آلمان می گویند باید تصویب لایحه بودجه به تاخیر بیفتد تا مشخص شود که کمک مالی اروپایی به یونان تا چه اندازه برای آلمان بار مالی خواهد داشت.
برچسب ها: آلمان ، بدهی ، سابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار