هکرها در اعتراض به آمار نادرست ارائه شده از سوی دولت آرژانتین به پایگاه اینترنتی موسسه مالی آمار و سرشماری این کشور حمله کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته روزنامه لوموند، گروه هکری آنانیموس( ناشناسان) روز پنج شنبه هفدهم ژانویه، پایگاه اینترنتی موسسه ملی آمار و سرشماری آرژانتین را هدف حمله قرار دادند. این گروه در اعتراض به تحریف آمار مربوط به هزینه های زندگی چنین اقدامی کرد.
طبق گزارش موسسه ملی آمار و سرشماری آرژانتین نرخ تورم در این کشور در سال دوهزار و دوازده، ده و هشت دهم درصد اعلام شد. این در حالی است که منابع مستقل این رقم را بیست و پنج و شش دهم درصد، اعلام کردند که در مقایسه با آمار دولتی بیش از دو برابر است.
به علاوه اتحادیه های کارگری آرژانتین از دولت این کشور خواسته اند برای جبران قدرت خرید مردم که تحت تاثیر نرخ تورم قرار گرفته است، دستمزدها را بیش از بیست و پنج درصد افزایش دهند.
آرژانتین و ونزوئلا تنها کشورهای آمریکای لاتین هستند که کنترل بر نرخ تورم را از دست داده اند.
نرخ رسمی هر دلار در آرژانتین چهار و نود و شش صدم پزو است که در بازار سیاه بوئنوس آیرس گاهی به هفت و پنجاه و یک صدم پزو نیز می رسد.
تنها رقمی که مردم آرژانتین در مورد افزایش آن اعتراضی ندارند افزایش دارایی های کریشنر رییس جمهور این کشور است.
در سال 2003 همزمان با به قدرت رسیدن نستور کریشنر همسر رییس جمهور کنونی، میزان دارایی های هفت میلیون و چهارصد هزار پزو بود. در سال دوهزار و ده کریستینا کریشنر این رقم را ده برابر کرده است و هم اکنون میزان دارایی های کریشنر به هفتاد میلیون و پانصد هزار پزو رسیده است.گزارش دارایی های رییس جمهور هر سال در آرژانتین منتشر می شود.
برچسب ها: بین الملل ، آرژانتین ، هکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار