فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي كشور از كاهش 18 درصدي تعداد و 48 درصدي مساحت آتش سوزي در جنگل ها و مراتع كشور در سالجاري نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ قاسم سبزعلي افزود: امسال يك هزار و 83 فقره آتش سوزي در وسعتي بيش از هشت هزار هكتار از جنگل ها و مراتع كشور رخ داده است.

وي گفت: اين تعداد در سال گذشته به ترتيب يك هزار و 324 فقره و 15 هزار و 293 هكتار بوده است.

وي شمار آتش سوزي رخ داده در جنگل هاي كشور را امسال 413 فقره با يك هزار و 429 هكتار بيان كرد و گفت: اين ميزان به ترتيب يك و 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش دارد.

سبزعلي با اشاره به اجراي طرح جامع پيشگيري و اطفاي حريق بر اساس برنامه پنجم توسعه گفت: ايجاد و راه اندازي 32 پايگاه اصلي در كشور در دستور كار جدي اين سازمان قرار دارد.

وي گفت: تاكنون در منطقه غرب كشور با مركزيت استان كرمانشاه و در منطقه شمال با مركزيت استان گلستان در گرگان پايگاه اطفاي حريق ايجاد شده است و در استان سمنان نيز دو پايگاه در مهديشهر و شاهرود ايجاد شده است.

وي گفت: در استان هاي آذربايجان غربي، كردستان، خراسان رضوي، گيلان، مازندران ساري و نوشهر، خوزستان، لرستان، فارس و ايلام نيز اقداماتي شامل شناسايي مناطق بحراني، امكان سنجي، تخصيص عرصه و تهيه طرح با پيشرفت بين 20 تا 60 درصد انجام شده كه در صورت تامين اعتبارات اين طرح ها در دست پيگيري است.

فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي كشور اجراي طرح هاي حفاظتي منابع طبيعي را نيازمند مشاركت دستگاه هاي مختلف اجرايي و مردم دانست و با اشاره به هفته منابع طبيعي بر توسعه فرهنگ منابع طبيعي در بين مردم تاكيد كرد./خ

برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، مراتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار