"تانر ييلديز" وزير انرژي تركيه امروز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت كه دولت تركيه همكاري خود با شركت بزرگ ايتاليايي "اني" كه در حوزه انرژي فعال است را بدليل مشاركت آن شركت در پروژه استخراج نفت و گاز در قبرس يوناني نشين لغو كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، وي در ادامه افزوده است "ما همكاري مان با شركت "اني" را تنها در صورت تعليق پروژه شان با قبرس يوناني نشين از سر خواهيم گرفت."

دولت تركيه به دليل اختلافي كه با قبرس يوناني نشين بر سر حاكميت ارضي و بر سر موضوع قبرس ترك نشين دارد پيش از اين اعلام كرده بود كه با هر شركتي كه در حوزه استخراج نفت با قبرس يوناني نشين همكاري نمايد ارتباطش را قطع خواهد كرد.

شركت "اني" از بزرگترين شركت هاي ايتاليايي در زمينه استخراج نفت و فعاليت هاي مربوط به حوزه انرژي است و بخش اعظمي از گاز طبيعي كشور روسيه را به تركيه از طريق درياي سياه صادر كرده است.

معاون نخست وزير تركيه نيز هفته گذشته با انتقاد از قبرس يوناني نشين گفته بود كه "منابع موجود در جزيره قبرس تنها به قبرس يوناني نشين تعلق ندارند بلكه به تمامي مردماني كه در آن جزيره ساكن هستند تعلق دارند و اين مسئله مطابق با حقوق بين الملل است." 

برچسب ها: انی ، ایتالیا ، نفتی ، قبرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار